Effekt Bloggen

Digital kompetanse i salg og markedsføring - En viktig suksessfaktor!

av Hans hos Effekt Digital | 14. november 2019 kl. 20:13:28 CET | Salg, | digital kompetanse, | digital markdsføring | 0 Comments

Har din bedrift digital kompetanse i salg og markedsføring? Mange bedrifter går seg litt vill i jungelen av muligheter digitale kanaler og sosiale medier har skapt de siste årene. Mange henger derfor håpløst etter i den digitale utviklingen. Mange sverger til...

les mer

Hva koster inbound marketing egentlig?

av Hans hos Effekt Digital | 22. oktober 2019 kl. 08:08:00 CEST | Inbound Marketing | 0 Comments

Inbound marketing er en investering i bedriftens fremtid. Bakgrunnen er at spillereglene mellom selger og kjøper har endret seg dramatisk de senere årene, hvor digitale og sosiale kanaler spiller en stadig viktigere rolle. Maktforholdet har endret seg, og kjøper...

les mer

Svinghjulet erstatter salgstrakten - ny vekstmodell fra HubSpot.

av Hans hos Effekt Digital | 5. juni 2019 kl. 13:46:02 CEST | Salg, | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Sist høst introduserte HubSpot "the flywheel", en ny måte å tenke inbound marketing på.

les mer

Hvordan lykkes som salgssjef? [når cold calling ikke fungerer lenger..]

av Hans hos Effekt Digital | 28. mars 2019 kl. 17:29:32 CET | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

Hvorfor er det så mange salgssjefer som mislykkes? Eller hvordan lykkes som salgssjef når du må tilpasse deg et marked i stadig endring? 

les mer

HubSpot eller Wordpress? Hva skal du velge? [Publiseringsverktøy]

av Hans hos Effekt Digital | 19. februar 2019 kl. 20:38:11 CET | Inbound Marketing, | HubSpot | 0 Comments

HubSpot eller Wordpress? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvilket behov du har. Du kan velge det ene eller det andre, eller rett og slett begge deler.

les mer

HubSpot onboarding er obligatorisk. Hvem skal du kjøpe tjenesten av?

av Hans hos Effekt Digital | 24. januar 2019 kl. 07:06:04 CET | Inbound Marketing, | HubSpot | 0 Comments

Viste du at HubSpot onboarding er obligatorisk? Alle som inngår avtale med HubSpot må gjennom en obligatorisk opplæring før de kan begynne å bruke plattformen. Og det med god grunn.

les mer

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2019

av Hans hos Effekt Digital | 21. desember 2018 kl. 15:49:19 CET | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring...

les mer

Hvordan vi bruker video gjennom den digitale kundereisen

av Hans hos Effekt Digital | 1. desember 2018 kl. 12:41:29 CET | Videomarkedsføring | 0 Comments

Video er i ferd med å bli en viktig innsatsfaktor i digital markedsføring. Vi ser stadig nye kreative eksempler på hvordan enkelte bedrifter tar i bruke video for å vise seg frem fra en ny side. Employer branding eller dokumarketing - kjært barn har mange navn....

les mer

Hvordan takle innvendinger i salgsprosessen som sikrer deg flere kunder?

av Maria hos Effekt Digital | 29. august 2018 kl. 12:43:54 CEST | Salg | 0 Comments

Hvis du ønsker å bli bedre i salg, kan det være smart å øve på hvordan du kan takle innvendinger. For de aller fleste potensielle kunder der ute har innvendinger, ikke sant? Jo mer kompleks salgsprosess, jo flere innvendinger vil du få.

les mer

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

av Maria hos Effekt Digital | 19. april 2018 kl. 14:08:01 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen...

les mer