Effekt Bloggen

Trenger salg et CRM system som HubSpot? Les mine 5 grunner til hvorfor

Som overskriften allerede antyder, det korte svaret er JA. Mange norske bedrifter bruker i dag et CRM system, med mer eller mindre suksess. Likevel, mange har fortsatt ikke tatt i bruk CRM som et overordnet styringsverktøy for salgsavdelingen. Mange lurer på hvordan komme i gang med HubSpot CRM, men hva kjennetegner egentlig et godt CRM system? Nedenfor gir jeg deg mine 5 grunner til hvorfor salg trenger et CRM system som Hubspot.

Psst: Se også video lenger ned hvor jeg forteller mer om HubSpot onboarding! Du kan også lese mer om HubSpot Onboarding her.

Les mer

Hva er HubSpot? Digital markedsføring satt i system!


Før vi kommer inn på hva er HubSpot? -  la oss først se litt hvordan norske virksomheter jobber med markedsføring og salg i dag.

Kampen om kundene er tøffere enn noen gang. I denne konkurransen prøver vi å gjøre hva vi kan for å selge produktene og tjenestene våre til mer eller mindre definerte målgrupper. Med "mer eller mindre" viser jeg til at mange av  oss ikke har definert hvem våre typiske kunder er eller hvor i kjøpsprosessen potensielle kunder måtte befinne seg i til enhver tid. Hva er de interessert i?

Les mer

Digital kompetanse i salg og markedsføring - En viktig suksessfaktor!

Har din bedrift digital kompetanse i salg og markedsføring? Mange bedrifter går seg litt vill i jungelen av muligheter digitale kanaler og sosiale medier har skapt de siste årene. Mange henger derfor håpløst etter i den digitale utviklingen. Mange sverger til cold calling, den gode gamle salgspitchen og tradisjonell markedsføring for å nå nye kunder. Men er dette god bruk av tid og penger?

Les mer
Hva koster inbound marketing.jpg

Hva koster inbound marketing egentlig?

Inbound marketing er en investering i bedriftens fremtid. Bakgrunnen er at spillereglene mellom selger og kjøper har endret seg dramatisk de senere årene, hvor digitale og sosiale kanaler spiller en stadig viktigere rolle. Maktforholdet har endret seg, og kjøper setter premissene for hvordan vi som jobber med salg og markedsføring må agere i markedet. Tradisjonelle metoder fungerer ikke slik det en gang gjorde. Da må vi tenke nytt. Og annerledes. Vi må investere tid og penger i nye verktøy og metoder vi ikke en gang drømte om for 10 - 15 år siden. Men hva koster inbound marketing egentlig?

Les mer
Inbound marketing trender du må mestre

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2019

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring og salg trenger påfyll av prospekter, leads og kunder. Hvis ikke ender det med stagnasjon på et eller annet tidspunkt.

Les mer
Video gjennom den digitale kundereisen

Hvordan vi bruker video gjennom den digitale kundereisen

Video er i ferd med å bli en viktig innsatsfaktor i digital markedsføring. Vi ser stadig nye kreative eksempler på hvordan enkelte bedrifter tar i bruke video for å vise seg frem fra en ny side. Employer branding eller dokumarketing - kjært barn har mange navn. Men hvordan kan du utnytte video gjennom den digital kundereisen i praksis? Det er ikke nok å lage bra videoer hvis du ikke vet hvordan du kan konvertere besøkende til leads og bearbeide leads frem til betalende kunder. Med riktig verktøy kan du gjøre nettopp dette.

Les mer
Samspillet mellom salg og markedsavdelingen

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen en gang i blant, for at det skal gi positive utslag i salgstallene. Det må en holdningsendring til. Det må investeres i teknologi, og man må være villig til å endre metode og måten man jobber på. I hele organisasjonen.

Les mer
Onboarding av nye selgere.jpg

8 tips til onboarding av nye selgere du som salgssjef kan iverksette.

En grundig og bevist onboarding av nye selgere bidrar til større jobbtilfredshet. Det vil redusere "churn" og føre til større forståelse for hva som forventes og en gjensidig forpliktelse til å nå oppsatte mål. Imidlertid er faktum at så mange som en tredjedel av nye selgere slutter i jobben i løpet av det første halvåret. Dette skyldes ofte en altfor dårlig ansettelsesprosess eller rett og slett dårlig onboarding av nye selgere.

Les mer
Markedsplan for 2018.jpg

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter for neste år. Hvis ikke gir vi deg her 5 gode grunner til hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå. Det er ingen grunn til å vente.

Les mer
Tankelederskap er god markedsføring.jpg

Hvorfor tankelederskap er god markedsføring for deg og bedriften.

Kunnskap og fagkompetanse er en selvfølge når man leder en bedrift, uansett bransje. Det er derimot store forskjeller på om og hvordan man formidler denne ekspertisen til omverdenen. Det er her tankelederskap, eller "thought leadership", kommer inn i bildet. Lurer du på hvorfor tankelederskap er god markedsføring og hvordan komme i gang selv. Da er det bare å sette av noen minutter og lese videre.

Les mer
egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.jpg

15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.

Salg har endret seg dramatisk de siste 10 - 15 årene. Det er ikke lengre interessant å pitche eller kaste budskapet ditt etter hvem som helst. Cold calling fungerer ikke. Tradisjonelle metoder er sløsing med ressurser og hitraten kan ikke forsvare investeringene. Bedrifter som derimot implementerer inbound salg opplever høyere closing rate og mer fornøyde kunder. Med inbound metoden er selgeren endelig i ferd med å vinne kundenes respekt. Selgeren oppleves som en ressurs som tilfører verdi. Men hva er suksesskriteriene for å bli en god selger? Under gir vi deg 15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger. 

Les mer
Dette må salgssjefen vite om inbound marketing.jpg

Dette må salgssjefen vite om inbound marketing som salgsstrategi.

Hvis din virksomhet ensidig har fokusert på utgående tradisjonell markedsføring, som TV, radio-reklame, DM'er, avis-annonser og cold calling, så kan det å implementere inbound marketing fortone seg som uoverkommelig, spesielt for salgsavdelingen. Mange salgssjefer, og selgere, kan i mange tilfeller motsette seg endringer og nye måter å jobbe på. Dette kan i mange tilfeller bero på at man tenker kortsiktig i salg. Ledelsen krever resultater nå, og da er det ikke mye fristende å implementere nye metoder, som tar fokus bort fra det vi driver med akkurat nå.

Les mer
Hvorfor starte med videomarkedsføring

5 gode grunner til å starte med videomarkedsføring umiddelbart.

Det er mange grunner til å starte med videomarkedsføring i 2017. Faktum er at i løpet av noen få år har det digitale landskapet endret seg fullstendig og vi konsumerer video som aldri før. For 10 år siden var vi avhengige av en laptop eller stasjonær PC når vi skulle søke online. I dag bruker vi i større grad smarttelefonen eller pad'en når vi skal konsumere innhold på nettet. Disse kanalene er som skreddersydd for video. I tillegg har det blitt billigere enn noen gang å være digital, og vi kan i praksis søke etter og konsumere innhold hvor som helst, når som helst og fra hvilken som helst enhet.

Les mer

Hvordan øke salget med blogging og innhold - en 12 punkts sjekkliste

Er det virkelig sånn at du kan øke salget med blogging og innholdsmarkedsføring, eller er det rett og slett bortkastet tid? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvordan du går frem. Det er i hvert fall min soleklare overbevisning at blogging og godt innhold kan øke salget betydelig hvis du gjør det riktig. Uten innhold, blogging og content marketing hadde ikke inbound marketing eksistert. Nedenfor kan du lese mine tips til hva du må tenke på hvis du også ønsker å skaffe nye kunder og øke salget med godt innhold og en seriøs blogg.

Les mer

Er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift?

Et crm verktøy i en eller annen form er et "must" for de aller fleste virksomheter i dag. Alle trenger vi et verktøy for å holde orden på kunder, prospects, leads og salgsprosesser. Hvis ikke mister du fort oversikten. Men hva skal du velge? Hvilke parametere skal du legge til grunn? Og, ja, det er mye å velge i. I dette innlegget skal vi se helt konkret på HubSpot CRM. Men er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift? Hvilke kritereier bør du legge til grunn når du skal bestemme deg for hvilket CRM system som er beste egner for akkurat din virksomhet.? 

Les mer

Slik måler du effekten

Slik måler du effekten av dine markedsinititativ kan kanskje i første øyekast virke noe belærende. Men å sette KPIer som virksomheten har stor nytteverdi av er viktig. Dersom man trenger vekst så begynner det som regel med å bli funnet på nett. Så enkelt og så vanskelig. Dersom du ikke er synlig i søkemotorer, så mister du mange muligheter. Det betyr at å satse på økt nettsidetrafikk er et viktig måleparameter, blant endel andre relevante KPIer.

Les mer
markedsføring og salgsteknikker du må unngå.jpg

5 utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå.

De fleste utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå har en ting til felles: De er basert på uønsket informasjon. Dessverre er det sånn at salg og marked, på hver sin front, prøver å "pushe" uønsket informasjon på uinteresserte mottagere, uten mål og mening. Riktig nok er man heldig en gang i blant og treffer blink. Men for det meste er det fullstendig skivebom. Inbound marketing og innholdsmarkedsføring på sin side søker å tiltrekke aktive kjøpere med relevant innhold. Vi ønsker å være på rett sted til rett tid når kunden selv ønsker det. Så hvis du ønsker å skape gode kjøpsopplevelser for kundene dine anbefaler vi deg å legge disse markedsføring og salgsteknikkene på hylla så fort som mulig. Hvorfor? Fordi det rett og slett kan skade bedriften din å ikke gjøre det.

Les mer
kompetansepådigitalnarkedsføring.jpg

Slik skaffer du deg kompetanse på digital markedsføring

Det har skjedd så store endringer i den senere tiden at mange markedsførere i dag er usikre på hva som bør prioriteres for å oppnå best mulig effekt med markedstiltakene. I dag er det helt annen kompetanse som avgjør hvorvidt du vil lykkes med å skaffe virksomheten flere kunder. Om du er en markedssjef med en avdeling med ulike operative ressurser, eller om du sitter alene med både strategisk og operativt ansvar, så kan det være en stor utfordring å manøvrere seg i den jungelen det er av ulike kompetanseområder og verktøy din avdeling bør bestitte. Les våre tips om hvordan du kan skaffe deg kompetanse på digital markedsføring.

 

Les mer
Sosiale medier strategi.jpg

Hvordan øke B2B trafikken til dine websider med sosiale medier?

Bruker du sosiale medier aktivt for å øke trafikken til dine webisider? Hvis ikke er det på tide å komme i gang så fort som mulig. Sosiale medier har kommet for å bli og er en viktig del av hvordan kundene skaffer seg informasjon og gjør sine innkjøp i dag. Sosiale medier bør derfor være en viktig del av din totale strategi for digital markedsføring. Dette gjelder ikke bare i B2C markedet, men kanskje vel så mye i B2B markedet. Dette kommer av at kjøperne i B2B markedet tar mer hensyn til et godt rykte og god omtale når de vurderer ulike leverandører. Derfor er referanser så utrolig viktig. En god referanse er det beste verktøyet en selger kan ha i skuffen.

Les mer

Hvordan skaffe flere leads?

I følge intervjuer av en rekke ledere og mellomledere er det å identifisere mulige kunder, samt å utvikle/modne disse, den aller største utfordringen. Av søketrafikk på google ser vi også at spørsmålet; "hvordan skaffe flere leads" har høy søketrafikk. For mange selgere oppleves dette som tidkrevende, vanskelig og til dels demotiverende, og de spør seg ofte om hvorfor ikke markedsavdelingen skaper flere leads.

Les mer
Dedikerte landingssider.jpg

Hvorfor er en landingsside viktig? Her gir vi deg 6 gode grunner.

Hvorfor er en landingsside viktig? Du lurer kanskje på hvorfor du skal bruke tid på å lage separate, dedikerte sider som besøkende havner på når de klikker på en call-to-action? Når alt kommer til alt, så er det jo forholdsvis tidkrevende å lage landingssider, og du vil trenge flere av dem i tillegg for å optimalisere alle kampanjer du kjører til enhver tid. Da er det fristende å tenke at, hmm, kanskje er det tross alt ikke så viktig allikevel. Jeg kan helt sikkert klare meg uten. I så fall bør du tenke deg om en gang til.

Les mer

Hvordan utnytte kjøperens digitale reise?

Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres skrev Nicholas Negroponte i boken ”Being Digital” på midten av 90-tallet, og han kunne ikke hatt mer rett. Den digitale utviklingen er enorm, noe som både er en trussel og en mulighet. Jeg vil, gjennom denne artikkelen, prøve å si noe om tiltak vi mener er smart å fokusere på i forhold til hvordan utnytte kjøperens digitale reise.

Les mer

Derfor bør du vurdere marketing for hire

Mange bedrifter innser nå at det er andre metodikker som skal til for å tiltrekke kunder til virksomheten. De digitale endringene innebærer at det er viktig med en annen type tilnærming til markedet enn tidligere. Utfordringen er at mange virksomheter ikke har denne kompetansen i eget hus og/eller ikke har økonomi til å ansette. Mange er i dag usikre på hva man bør gjøre for å sikre effektivitet i markedsarbeidet. Vi mener at det ofte kan være lurt å vurdere marketing for hire.

Les mer
Øke salget og få flere kunder.jpg

3 tips til hvordan øke salget og få flere kunder

Mye har endret seg de senere år når det kommer til salg og markedsføring. Hvordan vi kjøper og selger har gjort at vi må tenke nytt og annerledes. Du har kanskje opplevd at salget har stagnert og i verste fall gått ned selv om du gjør akkurat det samme som før. Kanskje det er nettopp det som er problemet..du gjør akkurat det samme som før. Hvis du også har fundert på hvordan du kan øke salget og få flere kunder til din virksomhet, ja så er du definitivt ikke alene.

Les mer
Hvorfor blogging_.jpg

5 grunner til hvorfor din bedrift bør blogge

Du tenker kanskje at blogging er bortkastet tid. Du tenker at det vil kreve for mye tid og ressurser i forhold til nytteverdien. Du tenker kanskje også at dine markedsførere har bedre ting å ta seg til en å sitte å skrive nye blogginnlegg i tid og utide. Da er du i så fall i godt selskap og ikke alene. Mange bedriftseiere og daglige ledere ute i norske bedrifter forstår seg ikke på blogging. De forstår ikke at dette fører til tapte muligheter for virksomheten. De går rett og slett glipp av nye salgsmuligheter.

Les mer
Outbound vs inbound.jpg

Slik vurderer du den mest effektive markedsstrategien

Når du skal vurdere den mest effektive markedsstrategien er det endel spørsmål som bør stilles. Det er flere forskjeller enn likheter både hva anngår beslutningsprosesser før kjøp, verdien på kjøpet, kjenskap til virksomhetens produkter og tjenster, markedsposisjon etc. For å avdekke din virksomhets mest effektive markedsstrategi; start med å stille deg følgende spørsmål:

Les mer
marketing automation.jpg

Hvordan generere og bearbeide leads med marketing automation

Marketing automation handler, som navnet tilsier, om automatisering av markedsføringsoppgaver. Content marketing har blitt et viktig element i moderne digital markedsføring og helt essensielt for å rangere høyt i Google og andre søkemotorer. Målet er å øke trafikken til dine websider, konvertere flest mulig av disse til varme leads og betalende kunder. Det er det inbound marketing handler om. Men hvis du skulle følge opp hvert eneste prospekt og lead manuelt 24/7 ville det etter hvert bli uoverkommelig. Derfor er det formålstjenlig å automatisere deler av prosessen gjennom å generere og bearbeide leads med marketing automation. Så kan dine selgere i stede konsentrere seg om å bearbeide salgsklare leads i den siste fasen av kjøpsreisen.

Les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er akkurat tvert om slik at inbound marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklusVi snakker fremdeles om å posisjonere seg over tid, men på en smartere måte med mer kontroll på prosessen.

Les mer
Hva er inbound salg.jpg

Hva er inbound salg og hvorfor er det så viktig?

Internett har forandret hvordan vi som forbrukere skaffer oss informasjon. Makta har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag har vi all den informasjonen vi trenger bare noen museklikk unna. Som innkjøpere skaffer vi oss den kunnskapen vi trenger i digitale kanaler for å danne oss et beslutningsgrunnlag. Ofte ønsker vi ikke kontakt med en selger før vi har gjort oss opp en mening om hva vi ønsker eller trenger. Det er først i den avsluttende fasen vi ønsker å snakke med noen som kan guide oss gjennom beslutningsfasen. Faktisk er det ofte sånn at 90 % av kjøpet er unnagjort før vi ønsker kontakt med en selger.

Les mer
forsprang på konkurrentene.jpg

Bruker du markedsbudsjettet smart?

Nytt år nye muligheter - bruker du markedsbudsjettet smart?

Hva fungerte i 2016? Hvilken effekt ga markedsaktivitetene? Genererte markedsavdelingen gode leads til salgsavdelingen? Ble det gjort riktige prioriteringer? Har du full oversikt over hvilke tiltak som resulterer i nye kunder?

Hvordan unngå å tape terreng til konkurrentene?

Les mer
Lead_og_prospect.jpg

5 tegn på at inbound marketing og HubSpot er riktig strategi

For å finne tegn på at inbound marketing og hubspot er riktig strategi for din bedrift så er det viktig å se på den overordnede forretningsstrategien. Er det elementer i forretningsstrategien som legger til rette for inbound marketing som metode? Ofte er det snakk om å endre strategi og se på markeds- og salgsavdelingen med helt nye øyne. Som markedsansvarlig har du sikkert noen mål og ønsker for virksomheten du jobber for. Kanskje er tiden inne for endring. I så fall anbefaler jeg at du leser videre. Kjenner du deg igjen i noen av punktene nedenfor?

Les mer
Millennials.jpg

Hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials

Millenniumsgenerasjonen forholder seg til internett og andre digitale kanaler på en helt annen måte en generasjonene før dem. Millennials konsumerer og skaffer seg informasjon gjennom tilstedeværelse, kommunikasjon og research på nettet. Når vi skal svare på spørsmålet om hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials må vi se nærmere på hvem som utgjør denne gruppen.

Les mer
Utfordringer digital markedsføring.jpg

Utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017

Ingen tvil, tiden går jammen fort. Og utviklingen innen digital markedsføring utvikler seg i et forrykende tempo. 2016 nærmer seg slutten og det er på tide å forberede seg på et nytt år og nye muligheter. Spørsmålet er: Har du begynt å tenke på hvilke utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017 for å være best mulig forberedt? For deg som vurderer digital markedsføring, eller inbound marketing som strategi, for din bedrift, fortvil ikke. Her gir vi deg 5 utfordringer du bør begynne å tenke på med en gang.

Les mer
Inbound marketing blogg cover_2.jpg

Hva er forskjellen på tradisjonell markedsføring og inbound marketing?

Hvis du putter en DM i hver eneste postkasse i hele landet vil du garantert treffe noen som er interessert i akkurat ditt produkt. Hvis du setter inn en helsides annonse i Aftenposten er sannsynligheten for at en noen leser den ganske stor. Hvis du kjører radioreklame i P4, er det garantert noen som finner den interessant. Eller, hvis selgerne dine ringer nok kalde telefoner, er det garantert noen som biter på agnet og vil ha et møte. The numbers game! Tro meg, jeg vet alt om det etter over 20 år innen salg og markedsføring selv.

Les mer
Forstå ditt publikum.jpg

Forstå ditt publikum!

Kunsten med å lykkes i salg starter med å forstå sitt publikum!

Helt avgjørende for å lykkes med kommunikasjon og relasjonsbygging er å forstå hvem man snakker til. Mange hevder å ha full kontroll på dette, men går vi nærmere inn på det, er nok det en sannhet med modifikasjoner. Hvorfor og hvordan du skal forstå ditt publikum har vi noen innspill på.

Les mer
Inbound salg strategi.jpg

Hvorfor salgsavdelingen må begynne å tenke inbound strategi

Det blir stadig tydeligere. Salgsavdelingen og markedsavdelingen kan ikke lenger operere som to separate avdelinger. De må begynne å snakke sammen. Her forteller jeg deg hvorfor.
 

Marked har tradisjonelt jobbet med å informere oss kjøpere om fortreffeligheten av ulike produkter og tjenester, og så har det vært opp til selgeren å avtale møter og "pushe" informasjon på mer eller mindre interesserte prospekter. Siden vi umulig kan vite hvem som er aktive kjøpere av våre produkter og tjenester, har telefonen (les cold calling) vært selgerens sterkeste våpen for å komme i kontakt med potensielle kunder. Jeg skriver "har", men sørgelig mange jobber fortsatt etter disse prinsippene.

Les mer
Inbound marketing strategi.jpg

Hvordan utarbeide en inbound marketing strategi for din virksomhet

Du har kanskje lest deg opp på digital markedsføring og inbound marketing. Du har forstått at det er bedre å tiltrekke aktive kjøpere i stedet for å pushe produkter og tjenester på tilfeldige mottagere. Du har erkjent at det er bedre å snakke med noen som har vist interesse en å famle i blinde. Men så dukker spørsmålet opp om hvordan komme i gang og hvordan utarbeide en inbound marketing strategi som fungerer. Inbound marketing er digital markedsføring satt i system, og du trenger derfor en plan og en systematisk tilnærming for å komme i gang. Vi viser deg vei.

Les mer
Skemotoroptimalisering_-_SEO.jpg

6 tips for å bli bedre på søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO er vanskeligere i dag enn noen gang. Men også mer rettferdig. I dag handler det om innhold, konvertering, webstrategi og sosiale medier. Det handler om kvalitet. Linker fra katalogoppføringer, masseproduksjon og duplikat innhold tar deg ikke lenger til førstesiden i Google søk. I stedet må du ha en klar og tydelig strategi på hva du vil med din SEO strategi. Dagens avanserte algoritmer skiller bra innhold fra dårlig innhold. Og bra er det!

Les mer
Inbound_Marketing_for_din_virksomhet.jpg

Er HubSpot et riktig valg for din virksomhet?

La meg slå det fast med en gang. HubSpot passer ikke for alle. HubSpot er et kraftig inbound marketing og marketing automation verktøy som leverer hva det lover. Og litt til. Men kan din virksomhet nyttiggjøre seg et verktøy som HubSpot og er det verdt investeringen? For å kunne svare på det spørsmålet, bør du stille deg selv noen enkle spørsmål og tenke nøye gjennom virksomhetens reelle behov.

Les mer
Landingssider_som_konverterer_-_CRO.jpg

Konverteringsoptimalisering med dedikerte landingssider

Beklager å si det, men dine hjemmesider duger antageligvis ikke når det kommer til å konvertere besøkende til leads og kunder. En gjennomgang av et tilfeldig utvalg norske hjemmesider vil bekrefte dette. Selvfølgelig finnes det hederlige unntak. Men la oss være ærlige. Mange av dagens markedssjefer duger rett og slett ikke når det kommer til det å utnytte digitale kanaler i sitt fulle monn.

Les mer
Hva_er_inbound_marketing.jpg

Hva er inbound marketing og hvordan komme i gang?

Digital markedsføring kan oppleves komplekst. Det kan være vanskelig å vite hva man skal prioritere. Det snakkes om sosiale medier, content marketing, konverteringsoptimalisering, native advertising, søkemotoroptimalisering og flere andre mer eller mindre "fancy" ord og uttrykk du må forholde deg til. Du vet at du ikke kan stille deg likegyldig til det nye digitale medielandskapet. Du vet at sosiale medier har kommet for å bli. Du vet at kundene dine er digitale. Men hvor skal du begynne? Fortvil ikke, det finnes råd!

Les mer
ROI_markedsinvesteringer.jpg

8 tips til hvordan du kan få mest igjen for dine markedsinvesteringer

Den teknologiske utviklingen har gitt oss store muligheter for en langt bedre utnyttelse av dine markedsinvesteringer. 

Jobber du tradisjonelt med markedsføringen risikerer du å bli forbigått av konkurrentene. Suksessfulle bedrifter forstår dette, og er i full gang med å sette seg inn i hvordan man skal møte de mulighetene som er kommet. Det krever endringsvillighet og og godt forankret innsats. Med så store muligheter for å oppnå en langt bedre ROI må dette vurderes.

Vi gir deg  8 tips om hva vi mener du må ta tak i for å skape bedre resultater.

Les mer

Hvordan bruke bloggen til å generere rykende ferske leads.

Enten vi snakker om inbound marketing, innholdsmarkedsføring (Content Marketing) eller søkemotoroptimalisering, så er bloggen et av dine viktigste verktøy for å skaffe virksomheten din flere og bedre leads. Det er imidlertid svært få som tar seg tid til å blogge. Slik jeg ser det er det en hovedgrunn til dette: Blogging krever ressurser og er tidkrevende.

Les mer

Hvordan skaffe flere leads med Leadin workflows:


Med inbound marketing metoden ønsker vi å øke antall besøkende til våre websider og konvertere flest mulig besøkende til leads. Leads vi kan bearbeide videre gjennom kjøpsprosessen til betalende kunder og ambassadører for virksomheten vår. Leadin, som er en del HubSpot, er et glimrende verktøy i så måte. For midre bedrifter og gründere kan inbound marketing software som HubSpot være både krevende og dyrt å komme i gang med. Leadin på sin side er gratis. Ved å kombinere Leadin med andre verktøy som Campaign Monitor (Email og Marketing Automation) og Unbounce (Landingssider) kan du med litt innsats utarbeide en kostnadseffektiv strategi for inbound marketing. Det er derfor hyggelig å kunne vise deg hvordan du kan skaffe flere leads med Leadin workflows.

Les også:

Les mer
Leadsgenerering.jpg

6 inbound marketing tips for effektiv leadsgenerering

Sliter du med å skaffe nok leads til virksomheten din? Da er du ikke alene. Inbound marketing hjelper deg å generere flere leads og bedre resultater. Ved å innføre inbound marketing som en førende strategi for hvordan du velger å markedsføre virksomheten din, vil du garantert oppleve en betydelig økning i antall leads. Leads er helt nødvendig for å close flere salg. Utfordringen er at mange som forsøker seg på inbound marketing for første gang ofte feiler. De er ikke i nærheten av å oppnå de resultatene de er ute etter for å kunne forsvare investeringene.

Les mer
Inbound_Software.jpg

Inbound marketing for Teknologi og Software bransjen


Teknologien utvikler seg i et forrykende tempo. Kampen om oppmerkosmhet er knallhard. Derfor bør du ha en klar formening om hvordan DU og din virksomhet skal bli synlige i markedet. Her viser vi deg hvorfor og hvordan inbound marketing for Teknologi og Software bransjen kan skaffe deg flere besøkende, leads, kunder og ambassadører for din virksomhet. 

Et kjøp starter ofte på nettet. Jeg snakker ikke om melk og brød, men om større kjøp hvor det er naturlig at vi gjør en eller annen form for research på nettet. Vi er online hele tiden, vi har mobilen i lomma og informasjon er aldri mer enn et museklikk unna. Dette gjør at vi kan sammenligne produkter og tjenester, lese analyser og "best i test" artikler som oppdaterer oss og belyser ulike problemstillinger. 

Denne situasjonen har snudd maktforholdet opp ned mellom kjøper og selger. I tidligere tider hadde selger makta. Selger satt på viktig informasjon. I dag er det kjøperen som har regien og som bestemmer hvordan vi som markedsførere og selgere må tilpasse oss markedet. Les videre, så forstår du hvorfor!

Les mer
Wordpress_CMS.jpg

Hvorfor du skal velge Wordpress som publiseringsløsning?


Wordpress har utviklet seg til å bli den mest populære publiseringsløsningen på markedet i dag. Over 60 millioner nettsider benyetter seg av Wordpress verden over. Selskaper som CNN, Techcrunch, Mashable, ebay, Sony, UPS, The New York Times, og stjerner som Jay-Z og Katy Perry benytter seg av Wordpress. Det står det respekt av. Og det er ikke helt uten grunn.

Det er imidlertid mye å tenke på for å lykkes med Wordpress og din online tilstedeværelse. Det faktum at Wordpress er gratis og kan lastes ned og installeres i løpet av minutter senker terskelen for å sette i gang. Hvis du er seriøs og ønsker å bygge en sikker og trygg nettside som representerer deg og virksomheten din på en skikkelig måte, må du regne med å investere både tid og penger for å få et godt resultat. 

I denne artikkelen forteller vi deg enkelt og greit hvorfor du skal velge Wordpress som publiseringsløsning.

Les mer
Sosiale_medier_og_salg.jpg

6 tips til hvordan du kan øke salget med sosiale medier


Opplever du at salgsavdelingen sliter med å generer nok leads? Da er du ikke alene. 

Det er ikke lenger like lønnsomt å ringe kalde telefoner. Det er slutt på de dagene da vi kunne ta opp telefonen å ringe tre, fire prospects for å booke et møte. I dag har tallene endret seg dramatisk og du må regne med å ringe langt flere for å skaffe nok møter som kan generere konkrete salgsmuligheter for virksomheten din. Hva har skjedd?

Virkeligheten er at 90 % av beslutningstakere aldri responderer eller kjøper på bakgrunn av en kald telefon. Som beslutningstagere har vi en travel hverdag. Vi fokuserer på det vi må løse her og nå. Da er det kun irriterende å få telefoner fra selgere som ønsker å selge oss et produkt eller tjeneste vi ikke trenger. 

Les mer om hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing >>

Vi må ta i bruk andre metoder. Vi ønsker å snakke med aktive kjøpere i stedet for å kaste bort tiden på alle dem som ikke har noen interesse for produktet eller tjenesten vår. Det er her sosialt salg kommer inn i bildet. Her gir vi deg 6 tips du kan implementere med en gang for å øke salget med sosiale medier. Men først, hva er egentlig sosialt salg?

Les mer
Leadin_Inbound_for_grundere_2.jpg

Komme i gang med Inbound marketing for gründere og småbedrifter?


Blogging, nyhetsbrev, landingssider, konverteringsoptimalisering, content marketing...Høres dette kjent ut? 

Hvis du ikke helt klarer å svare bekreftende her, så bør du absolutt fortsette å lese videre. Du har kanskje hørt om inbound marketing, men tenker kanskje at det kan da umulig være noe for oss. Det er altfor kostbart eller for tidkrevende å implementere. Du har rett og slett ikke ressurser til å bruke på denslags. Forståelig nok. Å være gründer eller leder for en liten bedrift er knallhardt arbeid. Fra morran til kvelds. Det vet jeg alt om. 

Saken er imidlertid den at det kan lønne seg å implementere inbound marketing i stedet for å fortsette å plage dine potensielle kunder med tradisjonell markedsføring som DM'er, annonser i lokalavisa eller kalde telefoner. Forstyrrende markedsføring kaller vi det.

Du har kanskje gått med tanker om å ansette en selger for å få fart på salget. Det kan fort bli veldig dyrt. Med inbound marketing gir vi deg reelle alternative metoder og verktøy til hvordan du kan tiltrekke deg flere leads og kunder. Og det trenger ikke å koste skjorta.

Les mer

Hva er forskjellen på et lead og et prospect?


 Snakker vi samme språk?

Etter å ha jobbet i salg og marked i mange år, har ofte spørsmålet om forskjellen mellom leads og prospects dukket opp. Dette har en tendens til å aktualisere seg i forbindelse med registrereing av nye forbindelser i CRM. CRM systemet skal blant annet hjelpe oss å holde styr på hvor potensielle kunder og forbindelser befinner seg i beslutningsprosessen.

I tillegg jobber salgsavdelingen og markedsavdelingen tettere sammen nå en tidligere, derfor er det svært viktig at vi bruker felles begreper og definisjoner. Jeg har tidligere skrevet om hvorfor og hvordan salg og marked bør jobbe sammen, og et av de viktigste områdene vi tok opp her, var å sette opp en SMARKETING avtale, eller en SLA (Service Level Agreement) mellom salg og marked. Derfor er det viktig å vite hva leads, prospects og salgsmuligheter osv er for noe. Her kommer en kort innføring.

Les mer

Skaff deg økt kompetanse innen inbound marketing


Det er mange god grunner til hvorfor du bør skaffe deg økt kompetanse innen inbound marketing og inbound salg. Internett og digitale kanaler har endret fullstendig hvordan vi markedsfører og selger våre produkter. Eller for å snu det på hodet: Internett har endret hvordan vi som forbrukere kjøper varer og tjenester.

I dag er det kjøperen som sitter på makten. Informasjon om produkter og tjenester er aldri mer enn et par museklikk unna. Inbound marketing er tilpasset denne nye hverdagen og er antagelig den mest effektive måten å skaffe nye leads og kunder på i dag. Derfor kan det være smart å skaffe deg selv økt kompetanse innen inbound marketing og salg. 

Det beste av alt: Alt er tilgjengelig helt gratis. Du trenger kun å sette av tid, la deg motivere og lese deg opp på den mest effektive måten å drive markedsføring og salg på i dag. Kanskje kan du imponere sjefen, eller enda bedre, overbevise sjefen om at det snart er på tide å erstatte tradisjonelle metoder med moderne digital markedsføring som faktisk gir effekt.

Les mer om hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing her >>>

Les mer

5 trinn til hvordan marked og salg bør jobbe sammen


Salg + Marketing = Smarketing. 

Tradisjonelt har marked og salg vært to separate avdelinger som ikke har samarbeidet med hverandre. Salg og marked har alltid hatt totalt forskjellige mål. Den ene har ikke vist hva den andre holder på med. Med inbound marketing metoden og salg har man heldigvis begynt å se på disse to avdelingene som gjensidig avhengige av hverandre.

Smarketing har som mål å knytte de to avdelingene sammen rundt felles mål med fokus på å øke inntektene til virksomheten. 

Hvorfor er smarketing så viktig for inbound marketing og inbound salg?

Marked og salg har hatt en lei tendens til å bruke negativt ladde ord og utrykk når man beskriver hverandre. I følge HubSpot, "87 % of the terms sales & marketing use to describe each other are negative"

Marked har hatt vane for å omtale selgere som enkle, inkompetente og late, mens salg på sin side har sett på marked som altfor akademiske, irrelevante og lite praktiske i sin tilnærming. 

Faktum er at marked og salg er i samme båt og bør agere deretter. Nedenfor gir vi deg 5 trinn som salg og marked kan iverksette for å skaffe flere leads, lønnsomme kunder og målbare resultater.

Les mer

Hvordan oppnå fortjent oppmerksomhet med inbound marketing?


Oppmerksomhet er viktig for å få solgt varene våre eller tjenestene vi tilbyr.

De aller fleste ønsker oppmerksomhet om bedriften sin. Synlighet er viktig. Hvis ingen finner oss så får vi ikke solgt varene eller tjenestene våre. Fortjent oppmerksomhet med inbound marketing handler nettopp om å gjøre seg synlig og attraktiv overfor potensielle kunder. 

Oppmerksomhet indikerer at vi ønsker at potensielle kunder skal finne oss i jungelen av andre konkurrerende tjenester og produkter. Tradisjonell markedsføring har stort sett fokusert på utgående aktiviteter. Og mange, altfor mange dessverre, sverger fortsatt til forstyrrende markedsføring i sin jakt på å fremme salget. I dag er dette i beste fall sløsing av ressurser.

Dagens kjøpere er aldri mer enn et par museklikk unna den informasjonen de trenger for å orientere seg i markedet. De tar selv kontakt med de virksomhetene de finner mest attraktive og relevante. Dette er "hard facts! Informasjon og produktkunnskap er ikke lenger selgerens domene alene. I dag er det kjøperen som bestemmer, og vi som markedsførere og selgere må tilpasse oss en ny hverdag. Det er derfor vi må gjøre oss fortjent til oppmerksomheten vi får.

Les mer

4 raske tips til hvordan få flere leads med LinkedIn


Hvordan få flere leads med LinkedIn. Her gir vi deg 4 raske tips:

Veldig mange er på LinkedIn. Men veldig få bruker alle de mulighetene LinkedIn har å tilby. De aller fleste bruker LinkedIn til å godkjenne venneforespørsler eller sende venneforespørsler til andre. I tillegg er vi flinke til å like innhold som andre har publisert. Flere av oss burde bruke LinkedIn til å:

  • Segmentere kontaktene våre
  • Prospektere aktivt med Leadbuilder og Sales Navigator
  • Eksportere kontakter til andre system
  • Kommunisere med andre i din organisasjon

Å selge gjennom sosiale medier blir bare mere og mere aktuelt. På engelsk har "social selling" blitt et begrep. Vi kan kalle det sosialt salg på norsk. Her er LinkedIn den fremste kanalen vi har i dag, og det sosiale mediet som kun retter seg mot det profesjonelle markedet. Her får du noen raske tips til hvordan du raskt kan komme i gang med å skaffe flere leads med LinkedIn.

Les mer

Hvordan konvertere besøkende til leads på dine hjemmesider?


Hvis du vil at besøkende til dine hjemmesider skal laste ned en ebok, "whitepaper", video, nyhetsbrev, infographic, presentasjon eller annet innhold, må du sette opp en konverteringsbane. En konverteringsbane forklarer deg trinnenene, steg for steg, hvordan konvertere besøkende til leads. Foruten premium innhold av høy kvalitet består en konverteringsbane først og fremst av 5 ulike elementer: 

  1. En Call-to-Action. En CTA kan være en knapp, tekst eller bilde som gjør at dine besøkende eller dine prospekter finner ønsker innhold for nedlasting
  2. En landingsside. Landingssiden er den siden de besøkende lander på etter å ha trykket på CTA'en. 
  3. Et formular. De besøkende må fylle inn et formular med opplysninger om seg selv. 
  4. En takkeside. Etter å ha sendt in inn formularet havner de her
  5. En bekreftelses e-post. En e-post blir sendt automatisk til den som har lasted ned vårt vårt premium innhold

Alle disse elementene er viktig for å få flest mulig til å konvertere og for å opprettholde interessen i etterkant. Realiteten er at her sviktes det mye. Problemet er at hvis man utelater et eller flere av disse elementene så ødelegger man samtidig for konverteringen. Konverteringsoptimalisering handler jo først og fremst om å konvertere flest mulig av dine besøkende til leads og salgsmuligheter.

Les mer

4 tips for effektive Calls-to-Action som gir deg flere leads


Få mest mulig ut av dine Calls-to-Actions:

Et mål når du får besøkende til dine hjemmesider er å konvertere dem til konkrete leads. Dette er et viktig element i Inbound Marketing metoden. Hvis Inbound Marketing er nytt for deg kan du laste ned gratis e-bok som forklarer nærmere hovedprinsippene og hvordan du kan komme i gang i gang du også. 

For å styre dine besøkende til en dedikert landingsside og få de til å fylle ut et skjema, så må vi benytte Calls-to-action. Det hjelper lite at du har laget og brukt masse tid på en fantastisk video, presentasjon eller e-bok, hvis ingen finner innholdet. Du trenger derfor en "knapp" det er fristende å trykke på. Her sviktes det mye, så derfor gir vi deg her noen enkle tips for effektive Calls-to-Action som gir deg flere leads.

Les mer

Innholdsmarkedsføring til å guide kunden gjennom kjøpsreisen


Hvordan kan vi bruke innholdsmarkedsføring til å guide kunden gjennom kjøpsreisen på en smidig og effektiv måte?

Konkurransen om kundene hardner til og blir stadig tøffere for B2B virksomheter. Vi må tenke nytt for å skaffe nok varme leads til salgsavdelingen. Mange virksomheter tyr fortsatt til tradisjonelle outbound aktiviteter som DM, kalde telefoner og møtebooking (vi kaller det for forstyrrende markedsføring). Men sannheten er at beslutningstagere i næringslivet ikke er videre interessert i å snakke med selgere på telefonen. Det oppleves rett og slett som støy og kan fort oppleves som negativt. "Cold Calling" er sløsing med ressurser.

Med internett har maktforholdet endret seg. Tidligere var det selgeren som kvalifiserte sine leads. I dag er det kundene som sitter på makta og kvalifiserer sine leverandører. De bruker internett aktivt for å gjøre grundig research på forhånd. Før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger har de satt seg godt inn i produkter og tjenester. I praksis er mer enn 70 % av kjøpsprosessen unnagjort før selger kontaktes.

I denne virkeligheten må vi møte potensielle kunder på deres viktigste arena, nemlig på internett. Innholdsmarkedsføring (content marketing) har blitt det mest effektive verktøyet vi har for å tiltrekke oss flere besøkende, samt skaffe flere varme leads og kunder til vår virksomhet. 

Les mer

Mobilvennlige sider for nettstedet ditt


Nedenfor følger tips til hvordan du sørger for mobilvennlige sider for nettstedet ditt:

Når vi jobber med nettsidene våre er det ikke alltid vi husker å sjekke hvordan opplevelsen er på mobil. Men faktum er at stadig flere leser dine nettsider på mobil og nettbrett. Det vil si hvis nettstedet ditt er mobilvennlig og det er enkelt å navigere rundt. Du har nemlig kun få sekunder på å fange leserens oppmerksomhet. En oppmerksomhet du må gjøre deg fortjenent til. Vi bruker masse tid på å skrive innhold og på å vedlikeholde nettsidene våre for en best mulig leseropplevelse. Da må vi også sørge for mobilvennlige sider for nettstedet ditt. Nedenfor følger noen enkle råd og verktøy du kan ta i bruk umiddelbart.

Les mer

Hva er en landingsside?


Landingssider er helt essensielt når det kommer til inbound marketing:

I inbound marketing fokuserer vi på å tiltrekke oss flest mulig besøkende til våre hjemmesider. Det gjør vi ved hjelp av blogging, søkemotoroptimalisering, nøkkelordanalyse og aktiv bruk av sosiale medier. Men det er ikke nok å få mange til å besøke hjemmesidene våre hvis vi ikke klarer å konvertere dem til leads og kunder. Vi må tilby interessant innhold som besøkende ønsker å laste ned i bytte mot informasjon. Først da blir den besøkende et lead. Får å få til det trenger vi en dedikert landingsside. Så hva er en landingsside? Nedenfor gir jeg en rask innføring i hva landingssider er. I et senere blogginnlegg vil jeg fokusere på hvordan man helt konkret går frem for å bygge en landingsside som konverterer maksimalt.

Nedenfor ser vi nærmere på:

  • Hva er en landingsside og hva er bakgrunen for at vi benytter dem?
  • Vi snakker om to typer landingssider. Hva er forskjellen?
  • Landingssider vs hjemmesider? 
  • Eksempler på hva vi kan bruke landingssider til
Les mer

Hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging


Hvorfor Inbound Marketing blogging virker:

Hvis du spør en hvilken som helst inbound marketing blogger, eller en innholdsmarkedsfører, så vil de kunne fortelle deg hvor viktig det er å blogge og at du sansynligvis må gjøre det langt oftere. Blogging er helt essensiellt når det kommer til inbound marketing.  Men kjenner du til hvilke mekanismer som gjør at det faktisk virker? I denne artikkelen vil vi nettopp se på noen tips for hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging. 

Blogging er faktisk en av få taktikker som tiltrekker flere besøkende til dine hjemmesider. Hvis du ikke forstår mekanismene bak, så bommer du kraftig. 

Og ikke bare genererer blogging flere leads, men det vil hjelpe deg med å close flere salg i tillegg. En tydelig innholdsstrategi bør hele tiden ses i sammenheng med din inbound salgs prosess, og vil hjelpe deg å velde de riktige temaene å skrive om. Dette vil i sin tur sørge for en betydelig bedring i effekten av alle markedsføringsaktiviteter. 

Her følger noen eksempler som garantert vil ha positiv innvirkning på dine inntekter med strategisk blogging.

Les mer

Hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing


Tradisjonelt har salgsavdelingen brukt mye av sin tid på å ringe kalde telefoner. Cold Calling har vært den viktigste kanalen for å generere nye salgsmuligheter. Mange virksomheter sværger fortsatt til denne formen for salg. Men virker det?

Tenk etter selv: Hvordan reagerer du når du blir ringt opp av en selger? 

Du sitter og forbereder et viktig møte. Dypt konsentrert. Og så ringer telefonen og en selger er på tråden. Selvfølgelig med de beste intensjoner. Men uansett hvilket produkt eller tjeneste vedkommende måtte ønske å selge deg, så er du definitivt ikke i kjøpsmodus. Du vil i utgangspunktet bare bli kvitt selgeren så fort som mulig, på en hyggelig måte, og fortsette med presentasjonen. Du må faktsik bli ferdig med den i dag. Du takker selvfølgelig hyggelig nei. 

Dette er en situasjone de aller fleste av oss kjenner oss igjen i. Verden har forandret seg. Med internett og digitale kanaler har alt endret seg. Nedenfor følger noen grunner til hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing - og inbound salg!

Les mer

Generere flere leads med innholdsmarkedsføring


Innholdsmarkedsføring er ditt fremste våpen i kampen om å tiltrekke deg potensielle kunder.

Leadgenerering er viktig for din bedrift. Leads er potensielle kunder som på en aller annen måte har vist interesse for dine produkter eller tjenester. Du har skaffet informasjon om kunden som email, navn og hvor de jobber. I denne artikkelen skal jeg gå litt nærmere innpå hvordan du kan skaffe flere leads og målbare resultater til din virksomhet.

  • Undersøkelser viser at over 60 % av kjøpsprosessen er unnagjort, før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger
  • Alle større kjøp starter med grundig research. Det starter antageligvis med et Google søk. Potensielle kunder surfer rundt på våre og andres hjemmesider i jakt på informasjon
  • Tidligere var det dine selgere som kvalifiserte kundene. I dag er det kundene som kvalifiserer deg som leverandør
Les mer

5 steg til hvordan du kan komme i gang med e-post markedsføring:


Viste du at det finnes 3 ganger så mange epost kontor som facebook og twitter til sammen? Og at sansynligheten er 6 ganger større for at noen klikker seg videre fra en epost enn fra en twitter konto?

E-post markedsføring er en av de eldste formene for digital markedsføring vi praktiserer i dag, men likevel kanskje den mest effektive.  E-post markedsføring kan være en viktig faktor for å lykkes med content marketing. Og e-post markedsføring gir høyest ROI, sammenlignet med noen annen kanal innen Digital Markedsføring.Derfor er det noe alle som driver med digital markedsføring innlemmer i sin strategi.

Men hvordan komme i gang? 

Se våre tips nedenfor og du er allerede på god vei til å lykkes med nyhetsbrev og e-post markedsføring.

Les mer

Sosialt salg!


Hvordan bruke sosiale medier til å selge produkter og tjenester gjennom å styrke din autoritet på nett!

Sosiale medier har blitt en svært viktig del for alle bedrifter som ønsker en tilstedeværelse på nett. Men det er fortsatt få som helt klarer å definere sin rolle, hvilke kanaler de skal velge og hvordan de skal bygge en profil på nett. Og i mange bedriftskulturer virker det som om transformasjonen fra tradisjonell markedsføring til å ta i bruk moderne verktøy og metodikk, kan være både lang og krevende.

Les mer

Sample - How To Post


INTRODUCTION:

Your “how to” blog post should teach the reader how to do something by breaking it down into a series of steps.

Begin your blog post by explaining what problem you are going to solve through your explanation and be sure to include any relevant keywords. Add in a personal story to establish your credibility on this topic. And make sure to end your blog post with a summary of what your reader will gain by following your lead.

Need some inspiration? Check out these "How-To" examples from the HubSpot blog:

Les mer

Sample - How To Post


INTRODUCTION:

Your “how to” blog post should teach the reader how to do something by breaking it down into a series of steps.

Begin your blog post by explaining what problem you are going to solve through your explanation and be sure to include any relevant keywords. Add in a personal story to establish your credibility on this topic. And make sure to end your blog post with a summary of what your reader will gain by following your lead.

Need some inspiration? Check out these "How-To" examples from the HubSpot blog:

Les mer

Sample - How To Post


INTRODUCTION:

Your “how to” blog post should teach the reader how to do something by breaking it down into a series of steps.

Begin your blog post by explaining what problem you are going to solve through your explanation and be sure to include any relevant keywords. Add in a personal story to establish your credibility on this topic. And make sure to end your blog post with a summary of what your reader will gain by following your lead.

Need some inspiration? Check out these "How-To" examples from the HubSpot blog:

Les mer