Effekt Bloggen

10 spådommer om inbound marketing du bør tenke over

av Maria hos Effekt Digital | 16. mars 2018 10:41:25 CET | Inbound rekruttering | 0 Comments

Hvis du jobber med markedsføring er sannsynligheten for at du i det minste har hørt om inbound marketing stor. Kanskje har du allerede tatt det i bruk eller planlegger å implementere inbound marketing i nærmeste fremdtid.

les mer

Hva er sales enablement?

av Maria hos Effekt Digital | 25. januar 2018 11:06:45 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Marketing automation | 0 Comments

Sales enablement handler om å legge til rette for økt salg gjennom å utstyre salgsavdelingen med prosesser, innhold og teknologi, som gjør at de kan jobbe så effektivt som mulig. For å få til dette er det utrolig viktig at salg og marked jobber sammen mot felles...

les mer

8 tips til onboarding av nye selgere du som salgssjef kan iverksette.

av Maria hos Effekt Digital | 4. januar 2018 16:07:46 CET | Salg, | Inbound rekruttering | 0 Comments

En grundig og bevist onboarding av nye selgere bidrar til større jobbtilfredshet. Det vil redusere "churn" og føre til større forståelse for hva som forventes og en gjensidig forpliktelse til å nå oppsatte mål. Imidlertid er faktum at så mange som en tredjedel...

les mer

Hvorfor video bør være en del av din inbound marketing strategi

av Hans hos Effekt Digital | 6. desember 2017 14:20:47 CET | Inbound Marketing, | Videomarkedsføring | 0 Comments

Videomarkedsføring brer stadig om seg, og det er mange grunner til hvorfor video bør være en del av din inbound marketing strategi i 2018. Dine potensielle kunder omfavner visuelle medier som aldri før. Samtidig har det aldri vært enklere å komme i gang med...

les mer

Hvordan bruke inbound marketing til rekruttering av de beste hodene.

av Hans hos Effekt Digital | 30. november 2017 11:21:29 CET | Inbound rekruttering | 0 Comments

Konkurransen om å tiltrekke og ansette de beste hodene er hard. Tradisjonelle former for rekruttering er i endring, og de beste arbeidssøkerne har større makt en noen gang. Hva kan du gjøre for å ansette de beste kandidatene? En ting er sikkert, de beste hodene...

les mer

6 tips om GDPR og markedsføring du kan iverksette allerede nå.

av Hans hos Effekt Digital | 9. november 2017 16:02:12 CET | Inbound Marketing, | markedsstrategi, | gdpr | 0 Comments

Det skrives mye om GDPR om dagen. Likevel er det mange som ikke har forstått alvoret. Dette gjelder ikke minst for de av oss som jobber med markedsføring og salg. I følge Risk:Value-rapporten fra NTT Security så tror fortsatt 60% av selskaper rundt om i verden...

les mer

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

av Hans hos Effekt Digital | 26. oktober 2017 19:22:46 CEST | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter...

les mer

Hva betyr GDPR for digital markedsføring når den trer i kraft neste år

av Hans hos Effekt Digital | 2. oktober 2017 08:37:02 CEST | HubSpot | 0 Comments

Jobber du med markedsføring og salg må du kjenne til GDPR (General Data Protection Regulation) og hva dette betyr for deg. Forordningen trer i kraft allerede 25 mai neste år. Det betyr at du allerede nå bør endre rutinene for hvordan du henter inn og behandler...

les mer

Hvorfor tankelederskap er god markedsføring for deg og bedriften.

av Hans hos Effekt Digital | 24. september 2017 21:40:34 CEST | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Kunnskap og fagkompetanse er en selvfølge når man leder en bedrift, uansett bransje. Det er derimot store forskjeller på om og hvordan man formidler denne ekspertisen til omverdenen. Det er her tankelederskap, eller "thought leadership", kommer inn i bildet....

les mer

15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.

av Hans hos Effekt Digital | 10. september 2017 19:11:29 CEST | Salg | 0 Comments

Salg har endret seg dramatisk de siste 10 - 15 årene. Det er ikke lengre interessant å pitche eller kaste budskapet ditt etter hvem som helst. Cold calling fungerer ikke. Tradisjonelle metoder er sløsing med ressurser og hitraten kan ikke forsvare...

les mer