Effekt Bloggen

Inbound marketing trender du må mestre

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2021

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring og salg trenger påfyll av prospekter, leads og kunder. Hvis ikke ender det med stagnasjon på et eller annet tidspunkt.

Les mer
Video gjennom den digitale kundereisen

Hvordan vi bruker video gjennom den digitale kundereisen

Video er i ferd med å bli en viktig innsatsfaktor i digital markedsføring. Vi ser stadig nye kreative eksempler på hvordan enkelte bedrifter tar i bruke video for å vise seg frem fra en ny side. Employer branding eller dokumarketing - kjært barn har mange navn. Men hvordan kan du utnytte video gjennom den digital kundereisen i praksis? Det er ikke nok å lage bra videoer hvis du ikke vet hvordan du kan konvertere besøkende til leads og bearbeide leads frem til betalende kunder. Med riktig verktøy kan du gjøre nettopp dette.

Les mer
Samspillet mellom salg og markedsavdelingen

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen en gang i blant, for at det skal gi positive utslag i salgstallene. Det må en holdningsendring til. Det må investeres i teknologi, og man må være villig til å endre metode og måten man jobber på. I hele organisasjonen.

Les mer
Onboarding av nye selgere.jpg

8 tips til onboarding av nye selgere du som salgssjef kan iverksette.

En grundig og bevist onboarding av nye selgere bidrar til større jobbtilfredshet. Det vil redusere "churn" og føre til større forståelse for hva som forventes og en gjensidig forpliktelse til å nå oppsatte mål. Imidlertid er faktum at så mange som en tredjedel av nye selgere slutter i jobben i løpet av det første halvåret. Dette skyldes ofte en altfor dårlig ansettelsesprosess eller rett og slett dårlig onboarding av nye selgere.

Les mer