Effekt Bloggen

Video gjennom den digitale kundereisen

Hvordan vi bruker video gjennom den digitale kundereisen

Video er i ferd med å bli en viktig innsatsfaktor i digital markedsføring. Vi ser stadig nye kreative eksempler på hvordan enkelte bedrifter tar i bruke video for å vise seg frem fra en ny side. Employer branding eller dokumarketing - kjært barn har mange navn. Men hvordan kan du utnytte video gjennom den digital kundereisen i praksis? Det er ikke nok å lage bra videoer hvis du ikke vet hvordan du kan konvertere besøkende til leads og bearbeide leads frem til betalende kunder. Med riktig verktøy kan du gjøre nettopp dette.

Les mer
Samspillet mellom salg og markedsavdelingen

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen en gang i blant, for at det skal gi positive utslag i salgstallene. Det må en holdningsendring til. Det må investeres i teknologi, og man må være villig til å endre metode og måten man jobber på. I hele organisasjonen.

Les mer
Onboarding av nye selgere.jpg

8 tips til onboarding av nye selgere du som salgssjef kan iverksette.

En grundig og bevist onboarding av nye selgere bidrar til større jobbtilfredshet. Det vil redusere "churn" og føre til større forståelse for hva som forventes og en gjensidig forpliktelse til å nå oppsatte mål. Imidlertid er faktum at så mange som en tredjedel av nye selgere slutter i jobben i løpet av det første halvåret. Dette skyldes ofte en altfor dårlig ansettelsesprosess eller rett og slett dårlig onboarding av nye selgere.

Les mer
Markedsplan for 2018.jpg

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter for neste år. Hvis ikke gir vi deg her 5 gode grunner til hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå. Det er ingen grunn til å vente.

Les mer