Effekt Bloggen

Tankelederskap er god markedsføring.jpg

Hvorfor tankelederskap er god markedsføring for deg og bedriften.

Kunnskap og fagkompetanse er en selvfølge når man leder en bedrift, uansett bransje. Det er derimot store forskjeller på om og hvordan man formidler denne ekspertisen til omverdenen. Det er her tankelederskap, eller "thought leadership", kommer inn i bildet. Lurer du på hvorfor tankelederskap er god markedsføring og hvordan komme i gang selv. Da er det bare å sette av noen minutter og lese videre.

Les mer
egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.jpg

15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.

Salg har endret seg dramatisk de siste 10 - 15 årene. Det er ikke lengre interessant å pitche eller kaste budskapet ditt etter hvem som helst. Cold calling fungerer ikke. Tradisjonelle metoder er sløsing med ressurser og hitraten kan ikke forsvare investeringene. Bedrifter som derimot implementerer inbound salg opplever høyere closing rate og mer fornøyde kunder. Med inbound metoden er selgeren endelig i ferd med å vinne kundenes respekt. Selgeren oppleves som en ressurs som tilfører verdi. Men hva er suksesskriteriene for å bli en god selger? Under gir vi deg 15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger. 

Les mer
Dette må salgssjefen vite om inbound marketing.jpg

Dette må salgssjefen vite om inbound marketing som salgsstrategi.

Hvis din virksomhet ensidig har fokusert på utgående tradisjonell markedsføring, som TV, radio-reklame, DM'er, avis-annonser og cold calling, så kan det å implementere inbound marketing fortone seg som uoverkommelig, spesielt for salgsavdelingen. Mange salgssjefer, og selgere, kan i mange tilfeller motsette seg endringer og nye måter å jobbe på. Dette kan i mange tilfeller bero på at man tenker kortsiktig i salg. Ledelsen krever resultater nå, og da er det ikke mye fristende å implementere nye metoder, som tar fokus bort fra det vi driver med akkurat nå.

Les mer
Hvorfor starte med videomarkedsføring

5 gode grunner til å starte med videomarkedsføring umiddelbart.

Det er mange grunner til å starte med videomarkedsføring i 2017. Faktum er at i løpet av noen få år har det digitale landskapet endret seg fullstendig og vi konsumerer video som aldri før. For 10 år siden var vi avhengige av en laptop eller stasjonær PC når vi skulle søke online. I dag bruker vi i større grad smarttelefonen eller pad'en når vi skal konsumere innhold på nettet. Disse kanalene er som skreddersydd for video. I tillegg har det blitt billigere enn noen gang å være digital, og vi kan i praksis søke etter og konsumere innhold hvor som helst, når som helst og fra hvilken som helst enhet.

Les mer

Hvordan øke salget med blogging og innhold - en 12 punkts sjekkliste

Er det virkelig sånn at du kan øke salget med blogging og innholdsmarkedsføring, eller er det rett og slett bortkastet tid? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvordan du går frem. Det er i hvert fall min soleklare overbevisning at blogging og godt innhold kan øke salget betydelig hvis du gjør det riktig. Uten innhold, blogging og content marketing hadde ikke inbound marketing eksistert. Nedenfor kan du lese mine tips til hva du må tenke på hvis du også ønsker å skaffe nye kunder og øke salget med godt innhold og en seriøs blogg.

Les mer

Er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift?

Et crm verktøy i en eller annen form er et "must" for de aller fleste virksomheter i dag. Alle trenger vi et verktøy for å holde orden på kunder, prospects, leads og salgsprosesser. Hvis ikke mister du fort oversikten. Men hva skal du velge? Hvilke parametere skal du legge til grunn? Og, ja, det er mye å velge i. I dette innlegget skal vi se helt konkret på HubSpot CRM. Men er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift? Hvilke kritereier bør du legge til grunn når du skal bestemme deg for hvilket CRM system som er beste egner for akkurat din virksomhet.? 

Les mer

Slik måler du effekten

Slik måler du effekten av dine markedsinititativ kan kanskje i første øyekast virke noe belærende. Men å sette KPIer som virksomheten har stor nytteverdi av er viktig. Dersom man trenger vekst så begynner det som regel med å bli funnet på nett. Så enkelt og så vanskelig. Dersom du ikke er synlig i søkemotorer, så mister du mange muligheter. Det betyr at å satse på økt nettsidetrafikk er et viktig måleparameter, blant endel andre relevante KPIer.

Les mer