Effekt Bloggen

Øke salget og få flere kunder.jpg

3 tips til hvordan øke salget og få flere kunder

Mye har endret seg de senere år når det kommer til salg og markedsføring. Hvordan vi kjøper og selger har gjort at vi må tenke nytt og annerledes. Du har kanskje opplevd at salget har stagnert og i verste fall gått ned selv om du gjør akkurat det samme som før. Kanskje det er nettopp det som er problemet..du gjør akkurat det samme som før. Hvis du også har fundert på hvordan du kan øke salget og få flere kunder til din virksomhet, ja så er du definitivt ikke alene.

Les mer
Hvorfor blogging_.jpg

5 grunner til hvorfor din bedrift bør blogge

Du tenker kanskje at blogging er bortkastet tid. Du tenker at det vil kreve for mye tid og ressurser i forhold til nytteverdien. Du tenker kanskje også at dine markedsførere har bedre ting å ta seg til en å sitte å skrive nye blogginnlegg i tid og utide. Da er du i så fall i godt selskap og ikke alene. Mange bedriftseiere og daglige ledere ute i norske bedrifter forstår seg ikke på blogging. De forstår ikke at dette fører til tapte muligheter for virksomheten. De går rett og slett glipp av nye salgsmuligheter.

Les mer
Outbound vs inbound.jpg

Slik vurderer du den mest effektive markedsstrategien

Når du skal vurdere den mest effektive markedsstrategien er det endel spørsmål som bør stilles. Det er flere forskjeller enn likheter både hva anngår beslutningsprosesser før kjøp, verdien på kjøpet, kjenskap til virksomhetens produkter og tjenster, markedsposisjon etc. For å avdekke din virksomhets mest effektive markedsstrategi; start med å stille deg følgende spørsmål:

Les mer
marketing automation.jpg

Hvordan generere og bearbeide leads med marketing automation

Marketing automation handler, som navnet tilsier, om automatisering av markedsføringsoppgaver. Content marketing har blitt et viktig element i moderne digital markedsføring og helt essensielt for å rangere høyt i Google og andre søkemotorer. Målet er å øke trafikken til dine websider, konvertere flest mulig av disse til varme leads og betalende kunder. Det er det inbound marketing handler om. Men hvis du skulle følge opp hvert eneste prospekt og lead manuelt 24/7 ville det etter hvert bli uoverkommelig. Derfor er det formålstjenlig å automatisere deler av prosessen gjennom å generere og bearbeide leads med marketing automation. Så kan dine selgere i stede konsentrere seg om å bearbeide salgsklare leads i den siste fasen av kjøpsreisen.

Les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er akkurat tvert om slik at inbound marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklusVi snakker fremdeles om å posisjonere seg over tid, men på en smartere måte med mer kontroll på prosessen.

Les mer
Hva er inbound salg.jpg

Hva er inbound salg og hvorfor er det så viktig?

Internett har forandret hvordan vi som forbrukere skaffer oss informasjon. Makta har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag har vi all den informasjonen vi trenger bare noen museklikk unna. Som innkjøpere skaffer vi oss den kunnskapen vi trenger i digitale kanaler for å danne oss et beslutningsgrunnlag. Ofte ønsker vi ikke kontakt med en selger før vi har gjort oss opp en mening om hva vi ønsker eller trenger. Det er først i den avsluttende fasen vi ønsker å snakke med noen som kan guide oss gjennom beslutningsfasen. Faktisk er det ofte sånn at 90 % av kjøpet er unnagjort før vi ønsker kontakt med en selger.

Les mer
forsprang på konkurrentene.jpg

Bruker du markedsbudsjettet smart?

Nytt år nye muligheter - bruker du markedsbudsjettet smart?

Hva fungerte i 2016? Hvilken effekt ga markedsaktivitetene? Genererte markedsavdelingen gode leads til salgsavdelingen? Ble det gjort riktige prioriteringer? Har du full oversikt over hvilke tiltak som resulterer i nye kunder?

Hvordan unngå å tape terreng til konkurrentene?

Les mer