Effekt Bloggen

Outbound vs inbound.jpg

Slik vurderer du den mest effektive markedsstrategien

Når du skal vurdere den mest effektive markedsstrategien er det endel spørsmål som bør stilles. Det er flere forskjeller enn likheter både hva anngår beslutningsprosesser før kjøp, verdien på kjøpet, kjenskap til virksomhetens produkter og tjenster, markedsposisjon etc. For å avdekke din virksomhets mest effektive markedsstrategi; start med å stille deg følgende spørsmål:

Les mer
marketing automation.jpg

Hvordan generere og bearbeide leads med marketing automation

Marketing automation handler, som navnet tilsier, om automatisering av markedsføringsoppgaver. Content marketing har blitt et viktig element i moderne digital markedsføring og helt essensielt for å rangere høyt i Google og andre søkemotorer. Målet er å øke trafikken til dine websider, konvertere flest mulig av disse til varme leads og betalende kunder. Det er det inbound marketing handler om. Men hvis du skulle følge opp hvert eneste prospekt og lead manuelt 24/7 ville det etter hvert bli uoverkommelig. Derfor er det formålstjenlig å automatisere deler av prosessen gjennom å generere og bearbeide leads med marketing automation. Så kan dine selgere i stede konsentrere seg om å bearbeide salgsklare leads i den siste fasen av kjøpsreisen.

Les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er akkurat tvert om slik at inbound marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklusVi snakker fremdeles om å posisjonere seg over tid, men på en smartere måte med mer kontroll på prosessen.

Les mer
Hva er inbound salg.jpg

Hva er inbound salg og hvorfor er det så viktig?

Internett har forandret hvordan vi som forbrukere skaffer oss informasjon. Makta har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag har vi all den informasjonen vi trenger bare noen museklikk unna. Som innkjøpere skaffer vi oss den kunnskapen vi trenger i digitale kanaler for å danne oss et beslutningsgrunnlag. Ofte ønsker vi ikke kontakt med en selger før vi har gjort oss opp en mening om hva vi ønsker eller trenger. Det er først i den avsluttende fasen vi ønsker å snakke med noen som kan guide oss gjennom beslutningsfasen. Faktisk er det ofte sånn at 90 % av kjøpet er unnagjort før vi ønsker kontakt med en selger.

Les mer
forsprang på konkurrentene.jpg

Bruker du markedsbudsjettet smart?

Nytt år nye muligheter - bruker du markedsbudsjettet smart?

Hva fungerte i 2016? Hvilken effekt ga markedsaktivitetene? Genererte markedsavdelingen gode leads til salgsavdelingen? Ble det gjort riktige prioriteringer? Har du full oversikt over hvilke tiltak som resulterer i nye kunder?

Hvordan unngå å tape terreng til konkurrentene?

Les mer
Lead_og_prospect.jpg

5 tegn på at inbound marketing og HubSpot er riktig strategi

For å finne tegn på at inbound marketing og hubspot er riktig strategi for din bedrift så er det viktig å se på den overordnede forretningsstrategien. Er det elementer i forretningsstrategien som legger til rette for inbound marketing som metode? Ofte er det snakk om å endre strategi og se på markeds- og salgsavdelingen med helt nye øyne. Som markedsansvarlig har du sikkert noen mål og ønsker for virksomheten du jobber for. Kanskje er tiden inne for endring. I så fall anbefaler jeg at du leser videre. Kjenner du deg igjen i noen av punktene nedenfor?

Les mer
Millennials.jpg

Hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials

Millenniumsgenerasjonen forholder seg til internett og andre digitale kanaler på en helt annen måte en generasjonene før dem. Millennials konsumerer og skaffer seg informasjon gjennom tilstedeværelse, kommunikasjon og research på nettet. Når vi skal svare på spørsmålet om hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials må vi se nærmere på hvem som utgjør denne gruppen.

Les mer