Effekt Bloggen

Utfordringer digital markedsføring.jpg

Utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017

Ingen tvil, tiden går jammen fort. Og utviklingen innen digital markedsføring utvikler seg i et forrykende tempo. 2016 nærmer seg slutten og det er på tide å forberede seg på et nytt år og nye muligheter. Spørsmålet er: Har du begynt å tenke på hvilke utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017 for å være best mulig forberedt? For deg som vurderer digital markedsføring, eller inbound marketing som strategi, for din bedrift, fortvil ikke. Her gir vi deg 5 utfordringer du bør begynne å tenke på med en gang.

Les mer
Inbound marketing blogg cover_2.jpg

Hva er forskjellen på tradisjonell markedsføring og inbound marketing?

Hvis du putter en DM i hver eneste postkasse i hele landet vil du garantert treffe noen som er interessert i akkurat ditt produkt. Hvis du setter inn en helsides annonse i Aftenposten er sannsynligheten for at en noen leser den ganske stor. Hvis du kjører radioreklame i P4, er det garantert noen som finner den interessant. Eller, hvis selgerne dine ringer nok kalde telefoner, er det garantert noen som biter på agnet og vil ha et møte. The numbers game! Tro meg, jeg vet alt om det etter over 20 år innen salg og markedsføring selv.

Les mer
Forstå ditt publikum.jpg

Forstå ditt publikum!

Kunsten med å lykkes i salg starter med å forstå sitt publikum!

Helt avgjørende for å lykkes med kommunikasjon og relasjonsbygging er å forstå hvem man snakker til. Mange hevder å ha full kontroll på dette, men går vi nærmere inn på det, er nok det en sannhet med modifikasjoner. Hvorfor og hvordan du skal forstå ditt publikum har vi noen innspill på.

Les mer
Inbound salg strategi.jpg

Hvorfor salgsavdelingen må begynne å tenke inbound strategi

Det blir stadig tydeligere. Salgsavdelingen og markedsavdelingen kan ikke lenger operere som to separate avdelinger. De må begynne å snakke sammen. Her forteller jeg deg hvorfor.
 

Marked har tradisjonelt jobbet med å informere oss kjøpere om fortreffeligheten av ulike produkter og tjenester, og så har det vært opp til selgeren å avtale møter og "pushe" informasjon på mer eller mindre interesserte prospekter. Siden vi umulig kan vite hvem som er aktive kjøpere av våre produkter og tjenester, har telefonen (les cold calling) vært selgerens sterkeste våpen for å komme i kontakt med potensielle kunder. Jeg skriver "har", men sørgelig mange jobber fortsatt etter disse prinsippene.

Les mer
Inbound marketing strategi.jpg

Hvordan utarbeide en inbound marketing strategi for din virksomhet

Du har kanskje lest deg opp på digital markedsføring og inbound marketing. Du har forstått at det er bedre å tiltrekke aktive kjøpere i stedet for å pushe produkter og tjenester på tilfeldige mottagere. Du har erkjent at det er bedre å snakke med noen som har vist interesse en å famle i blinde. Men så dukker spørsmålet opp om hvordan komme i gang og hvordan utarbeide en inbound marketing strategi som fungerer. Inbound marketing er digital markedsføring satt i system, og du trenger derfor en plan og en systematisk tilnærming for å komme i gang. Vi viser deg vei.

Les mer
Skemotoroptimalisering_-_SEO.jpg

6 tips for å bli bedre på søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO er vanskeligere i dag enn noen gang. Men også mer rettferdig. I dag handler det om innhold, konvertering, webstrategi og sosiale medier. Det handler om kvalitet. Linker fra katalogoppføringer, masseproduksjon og duplikat innhold tar deg ikke lenger til førstesiden i Google søk. I stedet må du ha en klar og tydelig strategi på hva du vil med din SEO strategi. Dagens avanserte algoritmer skiller bra innhold fra dårlig innhold. Og bra er det!

Les mer
Inbound_Marketing_for_din_virksomhet.jpg

Er HubSpot et riktig valg for din virksomhet?

La meg slå det fast med en gang. HubSpot passer ikke for alle. HubSpot er et kraftig inbound marketing og marketing automation verktøy som leverer hva det lover. Og litt til. Men kan din virksomhet nyttiggjøre seg et verktøy som HubSpot og er det verdt investeringen? For å kunne svare på det spørsmålet, bør du stille deg selv noen enkle spørsmål og tenke nøye gjennom virksomhetens reelle behov.

Les mer