Effekt Bloggen

Lead_og_prospect.jpg

5 tegn på at inbound marketing og HubSpot er riktig strategi

For å finne tegn på at inbound marketing og hubspot er riktig strategi for din bedrift så er det viktig å se på den overordnede forretningsstrategien. Er det elementer i forretningsstrategien som legger til rette for inbound marketing som metode? Ofte er det snakk om å endre strategi og se på markeds- og salgsavdelingen med helt nye øyne. Som markedsansvarlig har du sikkert noen mål og ønsker for virksomheten du jobber for. Kanskje er tiden inne for endring. I så fall anbefaler jeg at du leser videre. Kjenner du deg igjen i noen av punktene nedenfor?

Les mer
Millennials.jpg

Hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials

Millenniumsgenerasjonen forholder seg til internett og andre digitale kanaler på en helt annen måte en generasjonene før dem. Millennials konsumerer og skaffer seg informasjon gjennom tilstedeværelse, kommunikasjon og research på nettet. Når vi skal svare på spørsmålet om hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials må vi se nærmere på hvem som utgjør denne gruppen.

Les mer
Utfordringer digital markedsføring.jpg

Utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017

Ingen tvil, tiden går jammen fort. Og utviklingen innen digital markedsføring utvikler seg i et forrykende tempo. 2016 nærmer seg slutten og det er på tide å forberede seg på et nytt år og nye muligheter. Spørsmålet er: Har du begynt å tenke på hvilke utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017 for å være best mulig forberedt? For deg som vurderer digital markedsføring, eller inbound marketing som strategi, for din bedrift, fortvil ikke. Her gir vi deg 5 utfordringer du bør begynne å tenke på med en gang.

Les mer
Inbound marketing blogg cover_2.jpg

Hva er forskjellen på tradisjonell markedsføring og inbound marketing?

Hvis du putter en DM i hver eneste postkasse i hele landet vil du garantert treffe noen som er interessert i akkurat ditt produkt. Hvis du setter inn en helsides annonse i Aftenposten er sannsynligheten for at en noen leser den ganske stor. Hvis du kjører radioreklame i P4, er det garantert noen som finner den interessant. Eller, hvis selgerne dine ringer nok kalde telefoner, er det garantert noen som biter på agnet og vil ha et møte. The numbers game! Tro meg, jeg vet alt om det etter over 20 år innen salg og markedsføring selv.

Les mer
Forstå ditt publikum.jpg

Forstå ditt publikum!

Kunsten med å lykkes i salg starter med å forstå sitt publikum!

Helt avgjørende for å lykkes med kommunikasjon og relasjonsbygging er å forstå hvem man snakker til. Mange hevder å ha full kontroll på dette, men går vi nærmere inn på det, er nok det en sannhet med modifikasjoner. Hvorfor og hvordan du skal forstå ditt publikum har vi noen innspill på.

Les mer
Inbound salg strategi.jpg

Hvorfor salgsavdelingen må begynne å tenke inbound strategi

Det blir stadig tydeligere. Salgsavdelingen og markedsavdelingen kan ikke lenger operere som to separate avdelinger. De må begynne å snakke sammen. Her forteller jeg deg hvorfor.
 

Marked har tradisjonelt jobbet med å informere oss kjøpere om fortreffeligheten av ulike produkter og tjenester, og så har det vært opp til selgeren å avtale møter og "pushe" informasjon på mer eller mindre interesserte prospekter. Siden vi umulig kan vite hvem som er aktive kjøpere av våre produkter og tjenester, har telefonen (les cold calling) vært selgerens sterkeste våpen for å komme i kontakt med potensielle kunder. Jeg skriver "har", men sørgelig mange jobber fortsatt etter disse prinsippene.

Les mer

Hvordan utarbeide en inbound marketing strategi for din virksomhet

Du har kanskje lest deg opp på digital markedsføring og inbound marketing. Du har forstått at det er bedre å tiltrekke aktive kjøpere i stedet for å pushe produkter og tjenester på tilfeldige mottagere. Du har erkjent at det er bedre å snakke med noen som har vist interesse en å famle i blinde. Men så dukker spørsmålet opp om hvordan komme i gang og hvordan utarbeide en inbound marketing strategi som fungerer. Inbound marketing er digital markedsføring satt i system, og du trenger derfor en plan og en systematisk tilnærming for å komme i gang. Vi viser deg vei.

Les mer