Effekt Bloggen

Landingssider_som_konverterer_-_CRO.jpg

Konverteringsoptimalisering med dedikerte landingssider

Beklager å si det, men dine hjemmesider duger antageligvis ikke når det kommer til å konvertere besøkende til leads og kunder. En gjennomgang av et tilfeldig utvalg norske hjemmesider vil bekrefte dette. Selvfølgelig finnes det hederlige unntak. Men la oss være ærlige. Mange av dagens markedssjefer duger rett og slett ikke når det kommer til det å utnytte digitale kanaler i sitt fulle monn.

Les mer
Hva_er_inbound_marketing.jpg

Hva er inbound marketing og hvordan komme i gang?

Digital markedsføring kan oppleves komplekst. Det kan være vanskelig å vite hva man skal prioritere. Det snakkes om sosiale medier, content marketing, konverteringsoptimalisering, native advertising, søkemotoroptimalisering og flere andre mer eller mindre "fancy" ord og uttrykk du må forholde deg til. Du vet at du ikke kan stille deg likegyldig til det nye digitale medielandskapet. Du vet at sosiale medier har kommet for å bli. Du vet at kundene dine er digitale. Men hvor skal du begynne? Fortvil ikke, det finnes råd!

Les mer
ROI_markedsinvesteringer.jpg

8 tips til hvordan du kan få mest igjen for dine markedsinvesteringer

Den teknologiske utviklingen har gitt oss store muligheter for en langt bedre utnyttelse av dine markedsinvesteringer. 

Jobber du tradisjonelt med markedsføringen risikerer du å bli forbigått av konkurrentene. Suksessfulle bedrifter forstår dette, og er i full gang med å sette seg inn i hvordan man skal møte de mulighetene som er kommet. Det krever endringsvillighet og og godt forankret innsats. Med så store muligheter for å oppnå en langt bedre ROI må dette vurderes.

Vi gir deg  8 tips om hva vi mener du må ta tak i for å skape bedre resultater.

Les mer

Hvordan bruke bloggen til å generere rykende ferske leads.

Enten vi snakker om inbound marketing, innholdsmarkedsføring (Content Marketing) eller søkemotoroptimalisering, så er bloggen et av dine viktigste verktøy for å skaffe virksomheten din flere og bedre leads. Det er imidlertid svært få som tar seg tid til å blogge. Slik jeg ser det er det en hovedgrunn til dette: Blogging krever ressurser og er tidkrevende.

Les mer

Hvordan skaffe flere leads med Leadin workflows:


Med inbound marketing metoden ønsker vi å øke antall besøkende til våre websider og konvertere flest mulig besøkende til leads. Leads vi kan bearbeide videre gjennom kjøpsprosessen til betalende kunder og ambassadører for virksomheten vår. Leadin, som er en del HubSpot, er et glimrende verktøy i så måte. For midre bedrifter og gründere kan inbound marketing software som HubSpot være både krevende og dyrt å komme i gang med. Leadin på sin side er gratis. Ved å kombinere Leadin med andre verktøy som Campaign Monitor (Email og Marketing Automation) og Unbounce (Landingssider) kan du med litt innsats utarbeide en kostnadseffektiv strategi for inbound marketing. Det er derfor hyggelig å kunne vise deg hvordan du kan skaffe flere leads med Leadin workflows.

Les også:

Les mer
Leadsgenerering.jpg

6 inbound marketing tips for effektiv leadsgenerering

Sliter du med å skaffe nok leads til virksomheten din? Da er du ikke alene. Inbound marketing hjelper deg å generere flere leads og bedre resultater. Ved å innføre inbound marketing som en førende strategi for hvordan du velger å markedsføre virksomheten din, vil du garantert oppleve en betydelig økning i antall leads. Leads er helt nødvendig for å close flere salg. Utfordringen er at mange som forsøker seg på inbound marketing for første gang ofte feiler. De er ikke i nærheten av å oppnå de resultatene de er ute etter for å kunne forsvare investeringene.

Les mer
Inbound_Software.jpg

Inbound marketing for Teknologi og Software bransjen


Teknologien utvikler seg i et forrykende tempo. Kampen om oppmerkosmhet er knallhard. Derfor bør du ha en klar formening om hvordan DU og din virksomhet skal bli synlige i markedet. Her viser vi deg hvorfor og hvordan inbound marketing for Teknologi og Software bransjen kan skaffe deg flere besøkende, leads, kunder og ambassadører for din virksomhet. 

Et kjøp starter ofte på nettet. Jeg snakker ikke om melk og brød, men om større kjøp hvor det er naturlig at vi gjør en eller annen form for research på nettet. Vi er online hele tiden, vi har mobilen i lomma og informasjon er aldri mer enn et museklikk unna. Dette gjør at vi kan sammenligne produkter og tjenester, lese analyser og "best i test" artikler som oppdaterer oss og belyser ulike problemstillinger. 

Denne situasjonen har snudd maktforholdet opp ned mellom kjøper og selger. I tidligere tider hadde selger makta. Selger satt på viktig informasjon. I dag er det kjøperen som har regien og som bestemmer hvordan vi som markedsførere og selgere må tilpasse oss markedet. Les videre, så forstår du hvorfor!

Les mer