Effekt Bloggen

Posts about:

HubSpot

Trenger salg et CRM system som HubSpot? Les mine 5 grunner til hvorfor

Som overskriften allerede antyder, det korte svaret er JA. Mange norske bedrifter bruker i dag et CRM system, med mer eller mindre suksess. Likevel, mange har fortsatt ikke tatt i bruk CRM som et overordnet styringsverktøy for salgsavdelingen. Mange lurer på hvordan komme i gang med HubSpot CRM, men hva kjennetegner egentlig et godt CRM system? Nedenfor gir jeg deg mine 5 grunner til hvorfor salg trenger et CRM system som Hubspot.

Psst: Se også video lenger ned hvor jeg forteller mer om HubSpot onboarding! Du kan også lese mer om HubSpot Onboarding her.

Les mer

Er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift?

Et crm verktøy i en eller annen form er et "must" for de aller fleste virksomheter i dag. Alle trenger vi et verktøy for å holde orden på kunder, prospects, leads og salgsprosesser. Hvis ikke mister du fort oversikten. Men hva skal du velge? Hvilke parametere skal du legge til grunn? Og, ja, det er mye å velge i. I dette innlegget skal vi se helt konkret på HubSpot CRM. Men er HubSpot CRM et riktig valg for din bedrift? Hvilke kritereier bør du legge til grunn når du skal bestemme deg for hvilket CRM system som er beste egner for akkurat din virksomhet.? 

Les mer
Hva er inbound salg.jpg

Hva er inbound salg og hvorfor er det så viktig?

Internett har forandret hvordan vi som forbrukere skaffer oss informasjon. Makta har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag har vi all den informasjonen vi trenger bare noen museklikk unna. Som innkjøpere skaffer vi oss den kunnskapen vi trenger i digitale kanaler for å danne oss et beslutningsgrunnlag. Ofte ønsker vi ikke kontakt med en selger før vi har gjort oss opp en mening om hva vi ønsker eller trenger. Det er først i den avsluttende fasen vi ønsker å snakke med noen som kan guide oss gjennom beslutningsfasen. Faktisk er det ofte sånn at 90 % av kjøpet er unnagjort før vi ønsker kontakt med en selger.

Les mer
Lead_og_prospect.jpg

5 tegn på at inbound marketing og HubSpot er riktig strategi

For å finne tegn på at inbound marketing og hubspot er riktig strategi for din bedrift så er det viktig å se på den overordnede forretningsstrategien. Er det elementer i forretningsstrategien som legger til rette for inbound marketing som metode? Ofte er det snakk om å endre strategi og se på markeds- og salgsavdelingen med helt nye øyne. Som markedsansvarlig har du sikkert noen mål og ønsker for virksomheten du jobber for. Kanskje er tiden inne for endring. I så fall anbefaler jeg at du leser videre. Kjenner du deg igjen i noen av punktene nedenfor?

Les mer
Inbound_Marketing_for_din_virksomhet.jpg

Er HubSpot et riktig valg for din virksomhet?

La meg slå det fast med en gang. HubSpot passer ikke for alle. HubSpot er et kraftig inbound marketing og marketing automation verktøy som leverer hva det lover. Og litt til. Men kan din virksomhet nyttiggjøre seg et verktøy som HubSpot og er det verdt investeringen? For å kunne svare på det spørsmålet, bør du stille deg selv noen enkle spørsmål og tenke nøye gjennom virksomhetens reelle behov.

Les mer

Skaff deg økt kompetanse innen inbound marketing


Det er mange god grunner til hvorfor du bør skaffe deg økt kompetanse innen inbound marketing og inbound salg. Internett og digitale kanaler har endret fullstendig hvordan vi markedsfører og selger våre produkter. Eller for å snu det på hodet: Internett har endret hvordan vi som forbrukere kjøper varer og tjenester.

I dag er det kjøperen som sitter på makten. Informasjon om produkter og tjenester er aldri mer enn et par museklikk unna. Inbound marketing er tilpasset denne nye hverdagen og er antagelig den mest effektive måten å skaffe nye leads og kunder på i dag. Derfor kan det være smart å skaffe deg selv økt kompetanse innen inbound marketing og salg. 

Det beste av alt: Alt er tilgjengelig helt gratis. Du trenger kun å sette av tid, la deg motivere og lese deg opp på den mest effektive måten å drive markedsføring og salg på i dag. Kanskje kan du imponere sjefen, eller enda bedre, overbevise sjefen om at det snart er på tide å erstatte tradisjonelle metoder med moderne digital markedsføring som faktisk gir effekt.

Les mer om hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing her >>>

Les mer