Effekt Bloggen

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2019

av Hans hos Effekt Digital | 21. desember 2018 15:49:19 CET | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring...

les mer

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

av Maria hos Effekt Digital | 19. april 2018 14:08:01 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen...

les mer

Hva er sales enablement?

av Maria hos Effekt Digital | 25. januar 2018 11:06:45 CET | Salg, | Marketing automation, | Inbound Marketing | 0 Comments

Sales enablement handler om å legge til rette for økt salg gjennom å utstyre salgsavdelingen med prosesser, innhold og teknologi, som gjør at de kan jobbe så effektivt som mulig. For å få til dette er det utrolig viktig at salg og marked jobber sammen mot felles...

les mer

Hvorfor video bør være en del av din inbound marketing strategi

av Hans hos Effekt Digital | 6. desember 2017 14:20:47 CET | Videomarkedsføring, | Inbound Marketing | 0 Comments

Videomarkedsføring brer stadig om seg, og det er mange grunner til hvorfor video bør være en del av din inbound marketing strategi i 2018. Dine potensielle kunder omfavner visuelle medier som aldri før. Samtidig har det aldri vært enklere å komme i gang med...

les mer

6 tips om GDPR og markedsføring du kan iverksette allerede nå.

av Hans hos Effekt Digital | 9. november 2017 16:02:12 CET | markedsstrategi, | gdpr, | Inbound Marketing | 0 Comments

Det skrives mye om GDPR om dagen. Likevel er det mange som ikke har forstått alvoret. Dette gjelder ikke minst for de av oss som jobber med markedsføring og salg. I følge Risk:Value-rapporten fra NTT Security så tror fortsatt 60% av selskaper rundt om i verden...

les mer

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

av Hans hos Effekt Digital | 26. oktober 2017 19:22:46 CEST | markedsstrategi, | Inbound Marketing | 0 Comments

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter...

les mer

6 utfordringer salgssjefen må håndtere for å lykkes.

av Hans hos Effekt Digital | 14. august 2017 23:15:38 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

Salgssjefer, som de fleste andre, møter mange utfordringer i hverdagen. Som salgssjef sitter du ofte i en presset situasjon hvor resultatene er direkte målbare. En salgssjef har ingen steder å gjemme seg. Det er imidlertid store forskjeller på hvordan vi takler...

les mer

Hva koster inbound marketing egentlig?

av Hans hos Effekt Digital | 14. juni 2017 18:36:50 CEST | Inbound Marketing | 0 Comments

Inbound marketing er en investering i bedriftens fremtid. Bakgrunnen er at spillereglene mellom selger og kjøper har endret seg dramatisk de senere årene, hvor digitale og sosiale kanaler spiller en stadig viktigere rolle. Maktforholdet har endret seg, og kjøper...

les mer

7 marketing automation tips og triks for din virksomhet

av Hans hos Effekt Digital | 21. mai 2017 20:46:53 CEST | Marketing automation, | Inbound Marketing | 0 Comments

Din bedrift opplever kanskje vekst og ting ser ut til å gå ganske greit. Pilene peker oppover. Ingen ting er bedre enn det. Men du kan fort oppleve at dagene ikke strekker til. Det blir stadig vanskeligere å følge opp nye prospekter og leads som kommer din vei....

les mer

7 grunner til hvorfor sosiale medier er lønnsomt for din bedrift

av Hans hos Effekt Digital | 13. mai 2017 17:08:23 CEST | Sosiale medier, | Inbound Marketing | 0 Comments

Tar du sjansen på ikke å være tilstede i sosiale medier? Utviklingen i sosiale medier utvikler seg i et forrykende tempo. Smarte bedrifter vet å utnytte seg av alle mulighetene sosiale medier byr på. Sosiale medier er et fantastisk utstillingsvindu og og et av...

les mer