Effekt Bloggen

Trenger salg et CRM system som HubSpot? Les mine 5 grunner til hvorfor

av Hans hos Effekt Digital | 12. september 2020 10:21:17 CEST | Inbound Marketing, | HubSpot, | CRM | 0 Comments

Som overskriften allerede antyder, det korte svaret er JA. Mange norske bedrifter bruker i dag et CRM system, med mer eller mindre suksess. Likevel, mange har fortsatt ikke tatt i bruk CRM som et overordnet styringsverktøy for salgsavdelingen. Mange lurer på...

les mer

Hva er HubSpot? Digital markedsføring satt i system!

av Hans hos Effekt Digital | 9. juni 2020 09:44:06 CEST | Inbound Marketing | 0 Comments

Før vi kommer inn på hva er HubSpot? -  la oss først se litt hvordan norske virksomheter jobber med markedsføring og salg i dag.

Kampen om kundene er tøffere enn noen gang. I denne konkurransen prøver vi å gjøre hva vi kan for å selge produktene og tjenestene...

les mer

Hva koster inbound marketing egentlig?

av Hans hos Effekt Digital | 22. oktober 2019 08:08:00 CEST | Inbound Marketing | 0 Comments

Inbound marketing er en investering i bedriftens fremtid. Bakgrunnen er at spillereglene mellom selger og kjøper har endret seg dramatisk de senere årene, hvor digitale og sosiale kanaler spiller en stadig viktigere rolle. Maktforholdet har endret seg, og kjøper...

les mer

Svinghjulet erstatter salgstrakten - ny vekstmodell fra HubSpot.

av Hans hos Effekt Digital | 5. juni 2019 13:46:02 CEST | Salg, | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Sist høst introduserte HubSpot "the flywheel", en ny måte å tenke inbound marketing på.

les mer

Hvordan lykkes som salgssjef? [når cold calling ikke fungerer lenger..]

av Hans hos Effekt Digital | 28. mars 2019 17:29:32 CET | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

Hvorfor er det så mange salgssjefer som mislykkes? Eller hvordan lykkes som salgssjef når du må tilpasse deg et marked i stadig endring? 

les mer

HubSpot eller Wordpress? Hva skal du velge? [Publiseringsverktøy]

av Hans hos Effekt Digital | 19. februar 2019 20:38:11 CET | Inbound Marketing, | HubSpot | 0 Comments

HubSpot eller Wordpress? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvilket behov du har. Du kan velge det ene eller det andre, eller rett og slett begge deler.

les mer

HubSpot onboarding er obligatorisk. Hvem skal du kjøpe tjenesten av?

av Hans hos Effekt Digital | 24. januar 2019 07:06:04 CET | Inbound Marketing, | HubSpot | 0 Comments

Viste du at HubSpot onboarding er obligatorisk? Alle som inngår avtale med HubSpot må gjennom en obligatorisk opplæring før de kan begynne å bruke plattformen. Og det med god grunn.

les mer

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2019

av Hans hos Effekt Digital | 21. desember 2018 15:49:19 CET | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring...

les mer

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

av Maria hos Effekt Digital | 19. april 2018 14:08:01 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen...

les mer

Hva er sales enablement?

av Maria hos Effekt Digital | 25. januar 2018 11:06:45 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Marketing automation | 0 Comments

Sales enablement handler om å legge til rette for økt salg gjennom å utstyre salgsavdelingen med prosesser, innhold og teknologi, som gjør at de kan jobbe så effektivt som mulig. For å få til dette er det utrolig viktig at salg og marked jobber sammen mot felles...

les mer