Effekt Bloggen

Posts about:

Inbound Marketing

Trenger salg et CRM system som HubSpot? Les mine 5 grunner til hvorfor

Som overskriften allerede antyder, det korte svaret er JA. Mange norske bedrifter bruker i dag et CRM system, med mer eller mindre suksess. Likevel, mange har fortsatt ikke tatt i bruk CRM som et overordnet styringsverktøy for salgsavdelingen. Mange lurer på hvordan komme i gang med HubSpot CRM, men hva kjennetegner egentlig et godt CRM system? Nedenfor gir jeg deg mine 5 grunner til hvorfor salg trenger et CRM system som Hubspot.

Psst: Se også video lenger ned hvor jeg forteller mer om HubSpot onboarding! Du kan også lese mer om HubSpot Onboarding her.

Les mer

Hva er HubSpot? Digital markedsføring satt i system!


Før vi kommer inn på hva er HubSpot? -  la oss først se litt hvordan norske virksomheter jobber med markedsføring og salg i dag.

Kampen om kundene er tøffere enn noen gang. I denne konkurransen prøver vi å gjøre hva vi kan for å selge produktene og tjenestene våre til mer eller mindre definerte målgrupper. Med "mer eller mindre" viser jeg til at mange av  oss ikke har definert hvem våre typiske kunder er eller hvor i kjøpsprosessen potensielle kunder måtte befinne seg i til enhver tid. Hva er de interessert i?

Les mer
Hva koster inbound marketing.jpg

Hva koster inbound marketing egentlig?

Inbound marketing er en investering i bedriftens fremtid. Bakgrunnen er at spillereglene mellom selger og kjøper har endret seg dramatisk de senere årene, hvor digitale og sosiale kanaler spiller en stadig viktigere rolle. Maktforholdet har endret seg, og kjøper setter premissene for hvordan vi som jobber med salg og markedsføring må agere i markedet. Tradisjonelle metoder fungerer ikke slik det en gang gjorde. Da må vi tenke nytt. Og annerledes. Vi må investere tid og penger i nye verktøy og metoder vi ikke en gang drømte om for 10 - 15 år siden. Men hva koster inbound marketing egentlig?

Les mer
Inbound marketing trender du må mestre

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2019

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring og salg trenger påfyll av prospekter, leads og kunder. Hvis ikke ender det med stagnasjon på et eller annet tidspunkt.

Les mer
Samspillet mellom salg og markedsavdelingen

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen en gang i blant, for at det skal gi positive utslag i salgstallene. Det må en holdningsendring til. Det må investeres i teknologi, og man må være villig til å endre metode og måten man jobber på. I hele organisasjonen.

Les mer