Effekt Bloggen

Posts about:

Inbound Marketing (2)

Inbound marketing trender du må mestre

Inbound marketing trender du må mestre som markedssjef i 2021

Inbound marketing kan være vanskelig å komme i gang med. For å si det sånn, det er ikke bare å sette i gang. Det krever kunnskap, ressurser og pågangsmot. Men det genererer mange inbound leads hvis du gjør det riktig. De fleste som driver med B2B markedsføring og salg trenger påfyll av prospekter, leads og kunder. Hvis ikke ender det med stagnasjon på et eller annet tidspunkt.

Les mer
Samspillet mellom salg og markedsavdelingen

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen en gang i blant, for at det skal gi positive utslag i salgstallene. Det må en holdningsendring til. Det må investeres i teknologi, og man må være villig til å endre metode og måten man jobber på. I hele organisasjonen.

Les mer
Markedsplan for 2018.jpg

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter for neste år. Hvis ikke gir vi deg her 5 gode grunner til hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå. Det er ingen grunn til å vente.

Les mer

Slik måler du effekten

Slik måler du effekten av dine markedsinititativ kan kanskje i første øyekast virke noe belærende. Men å sette KPIer som virksomheten har stor nytteverdi av er viktig. Dersom man trenger vekst så begynner det som regel med å bli funnet på nett. Så enkelt og så vanskelig. Dersom du ikke er synlig i søkemotorer, så mister du mange muligheter. Det betyr at å satse på økt nettsidetrafikk er et viktig måleparameter, blant endel andre relevante KPIer.

Les mer
markedsføring og salgsteknikker du må unngå.jpg

5 utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå.

De fleste utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå har en ting til felles: De er basert på uønsket informasjon. Dessverre er det sånn at salg og marked, på hver sin front, prøver å "pushe" uønsket informasjon på uinteresserte mottagere, uten mål og mening. Riktig nok er man heldig en gang i blant og treffer blink. Men for det meste er det fullstendig skivebom. Inbound marketing og innholdsmarkedsføring på sin side søker å tiltrekke aktive kjøpere med relevant innhold. Vi ønsker å være på rett sted til rett tid når kunden selv ønsker det. Så hvis du ønsker å skape gode kjøpsopplevelser for kundene dine anbefaler vi deg å legge disse markedsføring og salgsteknikkene på hylla så fort som mulig. Hvorfor? Fordi det rett og slett kan skade bedriften din å ikke gjøre det.

Les mer