Effekt Bloggen

Posts about:

Inbound Marketing (2)

Markedsplan for 2018.jpg

Hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå og ikke vente.

Vi nærmer oss 2018 med stormskritt. For mange er tiden inne for å se på aktiviteter og budsjetter for neste år. Dette gjelder ikke minst for oss som driver med salg og markedsføring. Forhåpentligvis er du allerede godt i gang med å planlegge markedsaktiviteter for neste år. Hvis ikke gir vi deg her 5 gode grunner til hvorfor du bør utarbeide en markedsplan for 2018 nå. Det er ingen grunn til å vente.

Les mer

Slik måler du effekten

Slik måler du effekten av dine markedsinititativ kan kanskje i første øyekast virke noe belærende. Men å sette KPIer som virksomheten har stor nytteverdi av er viktig. Dersom man trenger vekst så begynner det som regel med å bli funnet på nett. Så enkelt og så vanskelig. Dersom du ikke er synlig i søkemotorer, så mister du mange muligheter. Det betyr at å satse på økt nettsidetrafikk er et viktig måleparameter, blant endel andre relevante KPIer.

Les mer
markedsføring og salgsteknikker du må unngå.jpg

5 utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå.

De fleste utdaterte markedsføring og salgsteknikker du må unngå har en ting til felles: De er basert på uønsket informasjon. Dessverre er det sånn at salg og marked, på hver sin front, prøver å "pushe" uønsket informasjon på uinteresserte mottagere, uten mål og mening. Riktig nok er man heldig en gang i blant og treffer blink. Men for det meste er det fullstendig skivebom. Inbound marketing og innholdsmarkedsføring på sin side søker å tiltrekke aktive kjøpere med relevant innhold. Vi ønsker å være på rett sted til rett tid når kunden selv ønsker det. Så hvis du ønsker å skape gode kjøpsopplevelser for kundene dine anbefaler vi deg å legge disse markedsføring og salgsteknikkene på hylla så fort som mulig. Hvorfor? Fordi det rett og slett kan skade bedriften din å ikke gjøre det.

Les mer

Hvordan utnytte kjøperens digitale reise?

Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres skrev Nicholas Negroponte i boken ”Being Digital” på midten av 90-tallet, og han kunne ikke hatt mer rett. Den digitale utviklingen er enorm, noe som både er en trussel og en mulighet. Jeg vil, gjennom denne artikkelen, prøve å si noe om tiltak vi mener er smart å fokusere på i forhold til hvordan utnytte kjøperens digitale reise.

Les mer