Effekt Bloggen

Posts about:

Inbound Marketing (3)

Derfor bør du vurdere marketing for hire

Mange bedrifter innser nå at det er andre metodikker som skal til for å tiltrekke kunder til virksomheten. De digitale endringene innebærer at det er viktig med en annen type tilnærming til markedet enn tidligere. Utfordringen er at mange virksomheter ikke har denne kompetansen i eget hus og/eller ikke har økonomi til å ansette. Mange er i dag usikre på hva man bør gjøre for å sikre effektivitet i markedsarbeidet. Vi mener at det ofte kan være lurt å vurdere marketing for hire.

Les mer
Øke salget og få flere kunder.jpg

3 tips til hvordan øke salget og få flere kunder

Mye har endret seg de senere år når det kommer til salg og markedsføring. Hvordan vi kjøper og selger har gjort at vi må tenke nytt og annerledes. Du har kanskje opplevd at salget har stagnert og i verste fall gått ned selv om du gjør akkurat det samme som før. Kanskje det er nettopp det som er problemet..du gjør akkurat det samme som før. Hvis du også har fundert på hvordan du kan øke salget og få flere kunder til din virksomhet, ja så er du definitivt ikke alene.

Les mer
Hvorfor blogging_.jpg

5 grunner til hvorfor din bedrift bør blogge

Du tenker kanskje at blogging er bortkastet tid. Du tenker at det vil kreve for mye tid og ressurser i forhold til nytteverdien. Du tenker kanskje også at dine markedsførere har bedre ting å ta seg til en å sitte å skrive nye blogginnlegg i tid og utide. Da er du i så fall i godt selskap og ikke alene. Mange bedriftseiere og daglige ledere ute i norske bedrifter forstår seg ikke på blogging. De forstår ikke at dette fører til tapte muligheter for virksomheten. De går rett og slett glipp av nye salgsmuligheter.

Les mer
Outbound vs inbound.jpg

Slik vurderer du den mest effektive markedsstrategien

Når du skal vurdere den mest effektive markedsstrategien er det endel spørsmål som bør stilles. Det er flere forskjeller enn likheter både hva anngår beslutningsprosesser før kjøp, verdien på kjøpet, kjenskap til virksomhetens produkter og tjenster, markedsposisjon etc. For å avdekke din virksomhets mest effektive markedsstrategi; start med å stille deg følgende spørsmål:

Les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er akkurat tvert om slik at inbound marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklusVi snakker fremdeles om å posisjonere seg over tid, men på en smartere måte med mer kontroll på prosessen.

Les mer
forsprang på konkurrentene.jpg

Bruker du markedsbudsjettet smart?

Nytt år nye muligheter - bruker du markedsbudsjettet smart?

Hva fungerte i 2016? Hvilken effekt ga markedsaktivitetene? Genererte markedsavdelingen gode leads til salgsavdelingen? Ble det gjort riktige prioriteringer? Har du full oversikt over hvilke tiltak som resulterer i nye kunder?

Hvordan unngå å tape terreng til konkurrentene?

Les mer
Lead_og_prospect.jpg

5 tegn på at inbound marketing og HubSpot er riktig strategi

For å finne tegn på at inbound marketing og hubspot er riktig strategi for din bedrift så er det viktig å se på den overordnede forretningsstrategien. Er det elementer i forretningsstrategien som legger til rette for inbound marketing som metode? Ofte er det snakk om å endre strategi og se på markeds- og salgsavdelingen med helt nye øyne. Som markedsansvarlig har du sikkert noen mål og ønsker for virksomheten du jobber for. Kanskje er tiden inne for endring. I så fall anbefaler jeg at du leser videre. Kjenner du deg igjen i noen av punktene nedenfor?

Les mer
Millennials.jpg

Hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials

Millenniumsgenerasjonen forholder seg til internett og andre digitale kanaler på en helt annen måte en generasjonene før dem. Millennials konsumerer og skaffer seg informasjon gjennom tilstedeværelse, kommunikasjon og research på nettet. Når vi skal svare på spørsmålet om hvorfor inbound marketing fungerer så bra for millennials må vi se nærmere på hvem som utgjør denne gruppen.

Les mer
Utfordringer digital markedsføring.jpg

Utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017

Ingen tvil, tiden går jammen fort. Og utviklingen innen digital markedsføring utvikler seg i et forrykende tempo. 2016 nærmer seg slutten og det er på tide å forberede seg på et nytt år og nye muligheter. Spørsmålet er: Har du begynt å tenke på hvilke utfordringer innen digital markedsføring du må tenke på i 2017 for å være best mulig forberedt? For deg som vurderer digital markedsføring, eller inbound marketing som strategi, for din bedrift, fortvil ikke. Her gir vi deg 5 utfordringer du bør begynne å tenke på med en gang.

Les mer