Effekt Bloggen

Posts about:

Inbound Marketing (4)

Inbound marketing blogg cover_2.jpg

Hva er forskjellen på tradisjonell markedsføring og inbound marketing?

Hvis du putter en DM i hver eneste postkasse i hele landet vil du garantert treffe noen som er interessert i akkurat ditt produkt. Hvis du setter inn en helsides annonse i Aftenposten er sannsynligheten for at en noen leser den ganske stor. Hvis du kjører radioreklame i P4, er det garantert noen som finner den interessant. Eller, hvis selgerne dine ringer nok kalde telefoner, er det garantert noen som biter på agnet og vil ha et møte. The numbers game! Tro meg, jeg vet alt om det etter over 20 år innen salg og markedsføring selv.

Les mer
Forstå ditt publikum.jpg

Forstå ditt publikum!

Kunsten med å lykkes i salg starter med å forstå sitt publikum!

Helt avgjørende for å lykkes med kommunikasjon og relasjonsbygging er å forstå hvem man snakker til. Mange hevder å ha full kontroll på dette, men går vi nærmere inn på det, er nok det en sannhet med modifikasjoner. Hvorfor og hvordan du skal forstå ditt publikum har vi noen innspill på.

Les mer
Inbound salg strategi.jpg

Hvorfor salgsavdelingen må begynne å tenke inbound strategi

Det blir stadig tydeligere. Salgsavdelingen og markedsavdelingen kan ikke lenger operere som to separate avdelinger. De må begynne å snakke sammen. Her forteller jeg deg hvorfor.
 

Marked har tradisjonelt jobbet med å informere oss kjøpere om fortreffeligheten av ulike produkter og tjenester, og så har det vært opp til selgeren å avtale møter og "pushe" informasjon på mer eller mindre interesserte prospekter. Siden vi umulig kan vite hvem som er aktive kjøpere av våre produkter og tjenester, har telefonen (les cold calling) vært selgerens sterkeste våpen for å komme i kontakt med potensielle kunder. Jeg skriver "har", men sørgelig mange jobber fortsatt etter disse prinsippene.

Les mer

Hvordan utarbeide en inbound marketing strategi for din virksomhet

Du har kanskje lest deg opp på digital markedsføring og inbound marketing. Du har forstått at det er bedre å tiltrekke aktive kjøpere i stedet for å pushe produkter og tjenester på tilfeldige mottagere. Du har erkjent at det er bedre å snakke med noen som har vist interesse en å famle i blinde. Men så dukker spørsmålet opp om hvordan komme i gang og hvordan utarbeide en inbound marketing strategi som fungerer. Inbound marketing er digital markedsføring satt i system, og du trenger derfor en plan og en systematisk tilnærming for å komme i gang. Vi viser deg vei.

Les mer
Inbound_Marketing_for_din_virksomhet.jpg

Er HubSpot et riktig valg for din virksomhet?

La meg slå det fast med en gang. HubSpot passer ikke for alle. HubSpot er et kraftig inbound marketing og marketing automation verktøy som leverer hva det lover. Og litt til. Men kan din virksomhet nyttiggjøre seg et verktøy som HubSpot og er det verdt investeringen? For å kunne svare på det spørsmålet, bør du stille deg selv noen enkle spørsmål og tenke nøye gjennom virksomhetens reelle behov.

Les mer
Hva_er_inbound_marketing.jpg

Hva er inbound marketing og hvordan komme i gang?

Digital markedsføring kan oppleves komplekst. Det kan være vanskelig å vite hva man skal prioritere. Det snakkes om sosiale medier, content marketing, konverteringsoptimalisering, native advertising, søkemotoroptimalisering og flere andre mer eller mindre "fancy" ord og uttrykk du må forholde deg til. Du vet at du ikke kan stille deg likegyldig til det nye digitale medielandskapet. Du vet at sosiale medier har kommet for å bli. Du vet at kundene dine er digitale. Men hvor skal du begynne? Fortvil ikke, det finnes råd!

Les mer