Effekt Bloggen

Hvorfor tankelederskap er god markedsføring for deg og bedriften.

av Hans hos Effekt Digital | 24. september 2017 21:40:34 CEST | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Kunnskap og fagkompetanse er en selvfølge når man leder en bedrift, uansett bransje. Det er derimot store forskjeller på om og hvordan man formidler denne ekspertisen til omverdenen. Det er her tankelederskap, eller "thought leadership", kommer inn i bildet....

les mer

5 gode grunner til å starte med videomarkedsføring umiddelbart.

av Maria hos Effekt Digital | 5. august 2017 09:22:27 CEST | Innholdsmarkedsføring, | Videomarkedsføring | 0 Comments

Det er mange grunner til å starte med videomarkedsføring i 2017. Faktum er at i løpet av noen få år har det digitale landskapet endret seg fullstendig og vi konsumerer video som aldri før. For 10 år siden var vi avhengige av en laptop eller stasjonær PC når vi...

les mer

Hvordan øke salget med blogging og innhold - en 12 punkts sjekkliste

av Hans hos Effekt Digital | 3. august 2017 21:59:48 CEST | Innholdsmarkedsføring, | Blogging | 0 Comments

Er det virkelig sånn at du kan øke salget med blogging og innholdsmarkedsføring, eller er det rett og slett bortkastet tid? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvordan du går frem. Det er i hvert fall min soleklare overbevisning at blogging og godt innhold kan...

les mer

10 innholdstips for deg som vil lykkes med innholdsmarkedsføring

av Helene Kristiansen | 12. april 2017 16:04:54 CEST | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Dersom du skal lykkes med innholdsmarkedsføring så dreier det seg om mer enn det å skrive godt innhold. Når jobben først er gjort med å skape godt innhold til nytte for din målgruppe, så sørg for all del å gjøre det som skal til for å få maks utbytte for din...

les mer

Slik skaffer du deg kompetanse på digital markedsføring

av Helene Kristiansen | 7. april 2017 16:43:58 CEST | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Det har skjedd så store endringer i den senere tiden at mange markedsførere i dag er usikre på hva som bør prioriteres for å oppnå best mulig effekt med markedstiltakene. I dag er det helt annen kompetanse som avgjør hvorvidt du vil lykkes med å skaffe...

les mer

Hvordan øke B2B trafikken til dine websider med sosiale medier?

av Hans hos Effekt Digital | 26. mars 2017 11:58:05 CEST | Leadsgenerering, | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Bruker du sosiale medier aktivt for å øke trafikken til dine webisider? Hvis ikke er det på tide å komme i gang så fort som mulig. Sosiale medier har kommet for å bli og er en viktig del av hvordan kundene skaffer seg informasjon og gjør sine innkjøp i dag....

les mer

Hvordan utnytte kjøperens digitale reise?

av Helene Kristiansen | 10. mars 2017 14:53:28 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres skrev Nicholas Negroponte i boken ”Being Digital” på midten av 90-tallet, og han kunne ikke hatt mer rett. Den digitale utviklingen er enorm, noe som både er en trussel og en mulighet. Jeg vil, gjennom denne...

les mer

Derfor bør du vurdere marketing for hire

av Helene Kristiansen | 2. mars 2017 18:13:38 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Innholdsmarkedsføring, | Landingssider | 0 Comments

Mange bedrifter innser nå at det er andre metodikker som skal til for å tiltrekke kunder til virksomheten. De digitale endringene innebærer at det er viktig med en annen type tilnærming til markedet enn tidligere. Utfordringen er at mange virksomheter ikke har...

les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

av Helene Kristiansen | 31. januar 2017 13:48:33 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er...

les mer

Hvordan skape innhold som tiltrekker kunder

av Helene Kristiansen | 3. januar 2017 10:42:21 CET | Innholdsmarkedsføring | 0 Comments

For å forstå hvordan skape innhold som tiltrekker kunder må du aller først spørre deg selv om hva som er målet med å skrive innhold.

les mer