Effekt Bloggen

Posts about:

Innholdsmarkedsføring

Tankelederskap er god markedsføring.jpg

Hvorfor tankelederskap er god markedsføring for deg og bedriften.

Kunnskap og fagkompetanse er en selvfølge når man leder en bedrift, uansett bransje. Det er derimot store forskjeller på om og hvordan man formidler denne ekspertisen til omverdenen. Det er her tankelederskap, eller "thought leadership", kommer inn i bildet. Lurer du på hvorfor tankelederskap er god markedsføring og hvordan komme i gang selv. Da er det bare å sette av noen minutter og lese videre.

Les mer
Hvorfor starte med videomarkedsføring

5 gode grunner til å starte med videomarkedsføring umiddelbart.

Det er mange grunner til å starte med videomarkedsføring i 2017. Faktum er at i løpet av noen få år har det digitale landskapet endret seg fullstendig og vi konsumerer video som aldri før. For 10 år siden var vi avhengige av en laptop eller stasjonær PC når vi skulle søke online. I dag bruker vi i større grad smarttelefonen eller pad'en når vi skal konsumere innhold på nettet. Disse kanalene er som skreddersydd for video. I tillegg har det blitt billigere enn noen gang å være digital, og vi kan i praksis søke etter og konsumere innhold hvor som helst, når som helst og fra hvilken som helst enhet.

Les mer

Hvordan øke salget med blogging og innhold - en 12 punkts sjekkliste

Er det virkelig sånn at du kan øke salget med blogging og innholdsmarkedsføring, eller er det rett og slett bortkastet tid? Vel, det kommer selvfølgelig an på hvordan du går frem. Det er i hvert fall min soleklare overbevisning at blogging og godt innhold kan øke salget betydelig hvis du gjør det riktig. Uten innhold, blogging og content marketing hadde ikke inbound marketing eksistert. Nedenfor kan du lese mine tips til hva du må tenke på hvis du også ønsker å skaffe nye kunder og øke salget med godt innhold og en seriøs blogg.

Les mer
kompetansepådigitalnarkedsføring.jpg

Slik skaffer du deg kompetanse på digital markedsføring

Det har skjedd så store endringer i den senere tiden at mange markedsførere i dag er usikre på hva som bør prioriteres for å oppnå best mulig effekt med markedstiltakene. I dag er det helt annen kompetanse som avgjør hvorvidt du vil lykkes med å skaffe virksomheten flere kunder. Om du er en markedssjef med en avdeling med ulike operative ressurser, eller om du sitter alene med både strategisk og operativt ansvar, så kan det være en stor utfordring å manøvrere seg i den jungelen det er av ulike kompetanseområder og verktøy din avdeling bør bestitte. Les våre tips om hvordan du kan skaffe deg kompetanse på digital markedsføring.

 

Les mer
Sosiale medier strategi.jpg

Hvordan øke B2B trafikken til dine websider med sosiale medier?

Bruker du sosiale medier aktivt for å øke trafikken til dine webisider? Hvis ikke er det på tide å komme i gang så fort som mulig. Sosiale medier har kommet for å bli og er en viktig del av hvordan kundene skaffer seg informasjon og gjør sine innkjøp i dag. Sosiale medier bør derfor være en viktig del av din totale strategi for digital markedsføring. Dette gjelder ikke bare i B2C markedet, men kanskje vel så mye i B2B markedet. Dette kommer av at kjøperne i B2B markedet tar mer hensyn til et godt rykte og god omtale når de vurderer ulike leverandører. Derfor er referanser så utrolig viktig. En god referanse er det beste verktøyet en selger kan ha i skuffen.

Les mer

Hvordan utnytte kjøperens digitale reise?

Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres skrev Nicholas Negroponte i boken ”Being Digital” på midten av 90-tallet, og han kunne ikke hatt mer rett. Den digitale utviklingen er enorm, noe som både er en trussel og en mulighet. Jeg vil, gjennom denne artikkelen, prøve å si noe om tiltak vi mener er smart å fokusere på i forhold til hvordan utnytte kjøperens digitale reise.

Les mer

Derfor bør du vurdere marketing for hire

Mange bedrifter innser nå at det er andre metodikker som skal til for å tiltrekke kunder til virksomheten. De digitale endringene innebærer at det er viktig med en annen type tilnærming til markedet enn tidligere. Utfordringen er at mange virksomheter ikke har denne kompetansen i eget hus og/eller ikke har økonomi til å ansette. Mange er i dag usikre på hva man bør gjøre for å sikre effektivitet i markedsarbeidet. Vi mener at det ofte kan være lurt å vurdere marketing for hire.

Les mer

Inbound Marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklus!

Mange virksomheter tror at det ikke vil fungere med Inbound Marketing overfor kunder som bruker lang tid på en kjøpsbeslutning. At det krever en helt annet håndtering for over tid å posisjonere seg. Dersom du tror dette kan jeg fortelle at du tar feil, det er akkurat tvert om slik at inbound marketing passer spesielt bra for de med lang salgssyklusVi snakker fremdeles om å posisjonere seg over tid, men på en smartere måte med mer kontroll på prosessen.

Les mer