Effekt Bloggen

Posts about:

Innholdsmarkedsføring

Skemotoroptimalisering_-_SEO.jpg

6 tips for å bli bedre på søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO er vanskeligere i dag enn noen gang. Men også mer rettferdig. I dag handler det om innhold, konvertering, webstrategi og sosiale medier. Det handler om kvalitet. Linker fra katalogoppføringer, masseproduksjon og duplikat innhold tar deg ikke lenger til førstesiden i Google søk. I stedet må du ha en klar og tydelig strategi på hva du vil med din SEO strategi. Dagens avanserte algoritmer skiller bra innhold fra dårlig innhold. Og bra er det!

Les mer
Wordpress_CMS.jpg

Hvorfor du skal velge Wordpress som publiseringsløsning?


Wordpress har utviklet seg til å bli den mest populære publiseringsløsningen på markedet i dag. Over 60 millioner nettsider benyetter seg av Wordpress verden over. Selskaper som CNN, Techcrunch, Mashable, ebay, Sony, UPS, The New York Times, og stjerner som Jay-Z og Katy Perry benytter seg av Wordpress. Det står det respekt av. Og det er ikke helt uten grunn.

Det er imidlertid mye å tenke på for å lykkes med Wordpress og din online tilstedeværelse. Det faktum at Wordpress er gratis og kan lastes ned og installeres i løpet av minutter senker terskelen for å sette i gang. Hvis du er seriøs og ønsker å bygge en sikker og trygg nettside som representerer deg og virksomheten din på en skikkelig måte, må du regne med å investere både tid og penger for å få et godt resultat. 

I denne artikkelen forteller vi deg enkelt og greit hvorfor du skal velge Wordpress som publiseringsløsning.

Les mer

Innholdsmarkedsføring til å guide kunden gjennom kjøpsreisen


Hvordan kan vi bruke innholdsmarkedsføring til å guide kunden gjennom kjøpsreisen på en smidig og effektiv måte?

Konkurransen om kundene hardner til og blir stadig tøffere for B2B virksomheter. Vi må tenke nytt for å skaffe nok varme leads til salgsavdelingen. Mange virksomheter tyr fortsatt til tradisjonelle outbound aktiviteter som DM, kalde telefoner og møtebooking (vi kaller det for forstyrrende markedsføring). Men sannheten er at beslutningstagere i næringslivet ikke er videre interessert i å snakke med selgere på telefonen. Det oppleves rett og slett som støy og kan fort oppleves som negativt. "Cold Calling" er sløsing med ressurser.

Med internett har maktforholdet endret seg. Tidligere var det selgeren som kvalifiserte sine leads. I dag er det kundene som sitter på makta og kvalifiserer sine leverandører. De bruker internett aktivt for å gjøre grundig research på forhånd. Før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger har de satt seg godt inn i produkter og tjenester. I praksis er mer enn 70 % av kjøpsprosessen unnagjort før selger kontaktes.

I denne virkeligheten må vi møte potensielle kunder på deres viktigste arena, nemlig på internett. Innholdsmarkedsføring (content marketing) har blitt det mest effektive verktøyet vi har for å tiltrekke oss flere besøkende, samt skaffe flere varme leads og kunder til vår virksomhet. 

Les mer

Hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging


Hvorfor Inbound Marketing blogging virker:

Hvis du spør en hvilken som helst inbound marketing blogger, eller en innholdsmarkedsfører, så vil de kunne fortelle deg hvor viktig det er å blogge og at du sansynligvis må gjøre det langt oftere. Blogging er helt essensiellt når det kommer til inbound marketing.  Men kjenner du til hvilke mekanismer som gjør at det faktisk virker? I denne artikkelen vil vi nettopp se på noen tips for hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging. 

Blogging er faktisk en av få taktikker som tiltrekker flere besøkende til dine hjemmesider. Hvis du ikke forstår mekanismene bak, så bommer du kraftig. 

Og ikke bare genererer blogging flere leads, men det vil hjelpe deg med å close flere salg i tillegg. En tydelig innholdsstrategi bør hele tiden ses i sammenheng med din inbound salgs prosess, og vil hjelpe deg å velde de riktige temaene å skrive om. Dette vil i sin tur sørge for en betydelig bedring i effekten av alle markedsføringsaktiviteter. 

Her følger noen eksempler som garantert vil ha positiv innvirkning på dine inntekter med strategisk blogging.

Les mer

Hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing


Tradisjonelt har salgsavdelingen brukt mye av sin tid på å ringe kalde telefoner. Cold Calling har vært den viktigste kanalen for å generere nye salgsmuligheter. Mange virksomheter sværger fortsatt til denne formen for salg. Men virker det?

Tenk etter selv: Hvordan reagerer du når du blir ringt opp av en selger? 

Du sitter og forbereder et viktig møte. Dypt konsentrert. Og så ringer telefonen og en selger er på tråden. Selvfølgelig med de beste intensjoner. Men uansett hvilket produkt eller tjeneste vedkommende måtte ønske å selge deg, så er du definitivt ikke i kjøpsmodus. Du vil i utgangspunktet bare bli kvitt selgeren så fort som mulig, på en hyggelig måte, og fortsette med presentasjonen. Du må faktsik bli ferdig med den i dag. Du takker selvfølgelig hyggelig nei. 

Dette er en situasjone de aller fleste av oss kjenner oss igjen i. Verden har forandret seg. Med internett og digitale kanaler har alt endret seg. Nedenfor følger noen grunner til hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing - og inbound salg!

Les mer

Generere flere leads med innholdsmarkedsføring


Innholdsmarkedsføring er ditt fremste våpen i kampen om å tiltrekke deg potensielle kunder.

Leadgenerering er viktig for din bedrift. Leads er potensielle kunder som på en aller annen måte har vist interesse for dine produkter eller tjenester. Du har skaffet informasjon om kunden som email, navn og hvor de jobber. I denne artikkelen skal jeg gå litt nærmere innpå hvordan du kan skaffe flere leads og målbare resultater til din virksomhet.

  • Undersøkelser viser at over 60 % av kjøpsprosessen er unnagjort, før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger
  • Alle større kjøp starter med grundig research. Det starter antageligvis med et Google søk. Potensielle kunder surfer rundt på våre og andres hjemmesider i jakt på informasjon
  • Tidligere var det dine selgere som kvalifiserte kundene. I dag er det kundene som kvalifiserer deg som leverandør
Les mer