Effekt Bloggen

Posts about:

konverteringsoptimalisering

Dedikerte landingssider.jpg

Hvorfor er en landingsside viktig? Her gir vi deg 6 gode grunner.

Hvorfor er en landingsside viktig? Du lurer kanskje på hvorfor du skal bruke tid på å lage separate, dedikerte sider som besøkende havner på når de klikker på en call-to-action? Når alt kommer til alt, så er det jo forholdsvis tidkrevende å lage landingssider, og du vil trenge flere av dem i tillegg for å optimalisere alle kampanjer du kjører til enhver tid. Da er det fristende å tenke at, hmm, kanskje er det tross alt ikke så viktig allikevel. Jeg kan helt sikkert klare meg uten. I så fall bør du tenke deg om en gang til.

Les mer

Hvordan bruke bloggen til å generere rykende ferske leads.

Enten vi snakker om inbound marketing, innholdsmarkedsføring (Content Marketing) eller søkemotoroptimalisering, så er bloggen et av dine viktigste verktøy for å skaffe virksomheten din flere og bedre leads. Det er imidlertid svært få som tar seg tid til å blogge. Slik jeg ser det er det en hovedgrunn til dette: Blogging krever ressurser og er tidkrevende.

Les mer

Hvordan konvertere besøkende til leads på dine hjemmesider?


Hvis du vil at besøkende til dine hjemmesider skal laste ned en ebok, "whitepaper", video, nyhetsbrev, infographic, presentasjon eller annet innhold, må du sette opp en konverteringsbane. En konverteringsbane forklarer deg trinnenene, steg for steg, hvordan konvertere besøkende til leads. Foruten premium innhold av høy kvalitet består en konverteringsbane først og fremst av 5 ulike elementer: 

  1. En Call-to-Action. En CTA kan være en knapp, tekst eller bilde som gjør at dine besøkende eller dine prospekter finner ønsker innhold for nedlasting
  2. En landingsside. Landingssiden er den siden de besøkende lander på etter å ha trykket på CTA'en. 
  3. Et formular. De besøkende må fylle inn et formular med opplysninger om seg selv. 
  4. En takkeside. Etter å ha sendt in inn formularet havner de her
  5. En bekreftelses e-post. En e-post blir sendt automatisk til den som har lasted ned vårt vårt premium innhold

Alle disse elementene er viktig for å få flest mulig til å konvertere og for å opprettholde interessen i etterkant. Realiteten er at her sviktes det mye. Problemet er at hvis man utelater et eller flere av disse elementene så ødelegger man samtidig for konverteringen. Konverteringsoptimalisering handler jo først og fremst om å konvertere flest mulig av dine besøkende til leads og salgsmuligheter.

Les mer

4 tips for effektive Calls-to-Action som gir deg flere leads


Få mest mulig ut av dine Calls-to-Actions:

Et mål når du får besøkende til dine hjemmesider er å konvertere dem til konkrete leads. Dette er et viktig element i Inbound Marketing metoden. Hvis Inbound Marketing er nytt for deg kan du laste ned gratis e-bok som forklarer nærmere hovedprinsippene og hvordan du kan komme i gang i gang du også. 

For å styre dine besøkende til en dedikert landingsside og få de til å fylle ut et skjema, så må vi benytte Calls-to-action. Det hjelper lite at du har laget og brukt masse tid på en fantastisk video, presentasjon eller e-bok, hvis ingen finner innholdet. Du trenger derfor en "knapp" det er fristende å trykke på. Her sviktes det mye, så derfor gir vi deg her noen enkle tips for effektive Calls-to-Action som gir deg flere leads.

Les mer