Effekt Bloggen

Posts about:

Leadsgenerering

Sosiale medier strategi.jpg

Hvordan øke B2B trafikken til dine websider med sosiale medier?

Bruker du sosiale medier aktivt for å øke trafikken til dine webisider? Hvis ikke er det på tide å komme i gang så fort som mulig. Sosiale medier har kommet for å bli og er en viktig del av hvordan kundene skaffer seg informasjon og gjør sine innkjøp i dag. Sosiale medier bør derfor være en viktig del av din totale strategi for digital markedsføring. Dette gjelder ikke bare i B2C markedet, men kanskje vel så mye i B2B markedet. Dette kommer av at kjøperne i B2B markedet tar mer hensyn til et godt rykte og god omtale når de vurderer ulike leverandører. Derfor er referanser så utrolig viktig. En god referanse er det beste verktøyet en selger kan ha i skuffen.

Les mer

Hvordan skaffe flere leads?

I følge intervjuer av en rekke ledere og mellomledere er det å identifisere mulige kunder, samt å utvikle/modne disse, den aller største utfordringen. Av søketrafikk på google ser vi også at spørsmålet; "hvordan skaffe flere leads" har høy søketrafikk. For mange selgere oppleves dette som tidkrevende, vanskelig og til dels demotiverende, og de spør seg ofte om hvorfor ikke markedsavdelingen skaper flere leads.

Les mer
Landingssider_som_konverterer_-_CRO.jpg

Konverteringsoptimalisering med dedikerte landingssider

Beklager å si det, men dine hjemmesider duger antageligvis ikke når det kommer til å konvertere besøkende til leads og kunder. En gjennomgang av et tilfeldig utvalg norske hjemmesider vil bekrefte dette. Selvfølgelig finnes det hederlige unntak. Men la oss være ærlige. Mange av dagens markedssjefer duger rett og slett ikke når det kommer til det å utnytte digitale kanaler i sitt fulle monn.

Les mer
ROI_markedsinvesteringer.jpg

8 tips til hvordan du kan få mest igjen for dine markedsinvesteringer

Den teknologiske utviklingen har gitt oss store muligheter for en langt bedre utnyttelse av dine markedsinvesteringer. 

Jobber du tradisjonelt med markedsføringen risikerer du å bli forbigått av konkurrentene. Suksessfulle bedrifter forstår dette, og er i full gang med å sette seg inn i hvordan man skal møte de mulighetene som er kommet. Det krever endringsvillighet og og godt forankret innsats. Med så store muligheter for å oppnå en langt bedre ROI må dette vurderes.

Vi gir deg  8 tips om hva vi mener du må ta tak i for å skape bedre resultater.

Les mer

Hvordan bruke bloggen til å generere rykende ferske leads.

Enten vi snakker om inbound marketing, innholdsmarkedsføring (Content Marketing) eller søkemotoroptimalisering, så er bloggen et av dine viktigste verktøy for å skaffe virksomheten din flere og bedre leads. Det er imidlertid svært få som tar seg tid til å blogge. Slik jeg ser det er det en hovedgrunn til dette: Blogging krever ressurser og er tidkrevende.

Les mer

Hvordan skaffe flere leads med Leadin workflows:


Med inbound marketing metoden ønsker vi å øke antall besøkende til våre websider og konvertere flest mulig besøkende til leads. Leads vi kan bearbeide videre gjennom kjøpsprosessen til betalende kunder og ambassadører for virksomheten vår. Leadin, som er en del HubSpot, er et glimrende verktøy i så måte. For midre bedrifter og gründere kan inbound marketing software som HubSpot være både krevende og dyrt å komme i gang med. Leadin på sin side er gratis. Ved å kombinere Leadin med andre verktøy som Campaign Monitor (Email og Marketing Automation) og Unbounce (Landingssider) kan du med litt innsats utarbeide en kostnadseffektiv strategi for inbound marketing. Det er derfor hyggelig å kunne vise deg hvordan du kan skaffe flere leads med Leadin workflows.

Les også:

Les mer
Leadsgenerering.jpg

6 inbound marketing tips for effektiv leadsgenerering

Sliter du med å skaffe nok leads til virksomheten din? Da er du ikke alene. Inbound marketing hjelper deg å generere flere leads og bedre resultater. Ved å innføre inbound marketing som en førende strategi for hvordan du velger å markedsføre virksomheten din, vil du garantert oppleve en betydelig økning i antall leads. Leads er helt nødvendig for å close flere salg. Utfordringen er at mange som forsøker seg på inbound marketing for første gang ofte feiler. De er ikke i nærheten av å oppnå de resultatene de er ute etter for å kunne forsvare investeringene.

Les mer

Generere flere leads med innholdsmarkedsføring


Innholdsmarkedsføring er ditt fremste våpen i kampen om å tiltrekke deg potensielle kunder.

Leadgenerering er viktig for din bedrift. Leads er potensielle kunder som på en aller annen måte har vist interesse for dine produkter eller tjenester. Du har skaffet informasjon om kunden som email, navn og hvor de jobber. I denne artikkelen skal jeg gå litt nærmere innpå hvordan du kan skaffe flere leads og målbare resultater til din virksomhet.

  • Undersøkelser viser at over 60 % av kjøpsprosessen er unnagjort, før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger
  • Alle større kjøp starter med grundig research. Det starter antageligvis med et Google søk. Potensielle kunder surfer rundt på våre og andres hjemmesider i jakt på informasjon
  • Tidligere var det dine selgere som kvalifiserte kundene. I dag er det kundene som kvalifiserer deg som leverandør
Les mer