Effekt Bloggen

Digital kompetanse i salg og markedsføring - En viktig suksessfaktor!

av Hans hos Effekt Digital | 14. november 2019 20:13:28 CET | Salg, | digital kompetanse, | digital markdsføring | 0 Comments

Har din bedrift digital kompetanse i salg og markedsføring? Mange bedrifter går seg litt vill i jungelen av muligheter digitale kanaler og sosiale medier har skapt de siste årene. Mange henger derfor håpløst etter i den digitale utviklingen. Mange sverger til...

les mer

Svinghjulet erstatter salgstrakten - ny vekstmodell fra HubSpot.

av Hans hos Effekt Digital | 5. juni 2019 13:46:02 CEST | Salg, | Inbound Marketing, | markedsstrategi | 0 Comments

Sist høst introduserte HubSpot "the flywheel", en ny måte å tenke inbound marketing på.

les mer

Hvordan lykkes som salgssjef? [når cold calling ikke fungerer lenger..]

av Hans hos Effekt Digital | 28. mars 2019 17:29:32 CET | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

Hvorfor er det så mange salgssjefer som mislykkes? Eller hvordan lykkes som salgssjef når du må tilpasse deg et marked i stadig endring? 

les mer

Hvordan takle innvendinger i salgsprosessen som sikrer deg flere kunder?

av Maria hos Effekt Digital | 29. august 2018 12:43:54 CEST | Salg | 0 Comments

Hvis du ønsker å bli bedre i salg, kan det være smart å øve på hvordan du kan takle innvendinger. For de aller fleste potensielle kunder der ute har innvendinger, ikke sant? Jo mer kompleks salgsprosess, jo flere innvendinger vil du få.

les mer

Hvorfor samspillet mellom salg og markedsavdelingen er så viktig.

av Maria hos Effekt Digital | 19. april 2018 14:08:01 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

 

Samspillet mellom salg og markedsavdelingen er viktigere enn noen gang. "Marketing and sales alignment" på engelsk har i de siste årene fått stadig større innpass hos virksomheter som tar markedsføring og salg på alvor. Men det holder ikke bare å snakke sammen...

les mer

Hva er sales enablement?

av Maria hos Effekt Digital | 25. januar 2018 11:06:45 CET | Salg, | Inbound Marketing, | Marketing automation | 0 Comments

Sales enablement handler om å legge til rette for økt salg gjennom å utstyre salgsavdelingen med prosesser, innhold og teknologi, som gjør at de kan jobbe så effektivt som mulig. For å få til dette er det utrolig viktig at salg og marked jobber sammen mot felles...

les mer

8 tips til onboarding av nye selgere du som salgssjef kan iverksette.

av Maria hos Effekt Digital | 4. januar 2018 16:07:46 CET | Salg, | Inbound rekruttering | 0 Comments

En grundig og bevist onboarding av nye selgere bidrar til større jobbtilfredshet. Det vil redusere "churn" og føre til større forståelse for hva som forventes og en gjensidig forpliktelse til å nå oppsatte mål. Imidlertid er faktum at så mange som en tredjedel...

les mer

15 egenskaper som kjennetegner en dyktig inbound selger.

av Hans hos Effekt Digital | 10. september 2017 19:11:29 CEST | Salg | 0 Comments

Salg har endret seg dramatisk de siste 10 - 15 årene. Det er ikke lengre interessant å pitche eller kaste budskapet ditt etter hvem som helst. Cold calling fungerer ikke. Tradisjonelle metoder er sløsing med ressurser og hitraten kan ikke forsvare...

les mer

6 utfordringer salgssjefen må håndtere for å lykkes.

av Hans hos Effekt Digital | 14. august 2017 23:15:38 CEST | Salg, | Inbound Marketing | 0 Comments

Salgssjefer, som de fleste andre, møter mange utfordringer i hverdagen. Som salgssjef sitter du ofte i en presset situasjon hvor resultatene er direkte målbare. En salgssjef har ingen steder å gjemme seg. Det er imidlertid store forskjeller på hvordan vi takler...

les mer

Dette må salgssjefen vite om inbound marketing som salgsstrategi.

av Hans hos Effekt Digital | 9. august 2017 09:28:58 CEST | Salg | 0 Comments

Hvis din virksomhet ensidig har fokusert på utgående tradisjonell markedsføring, som TV, radio-reklame, DM'er, avis-annonser og cold calling, så kan det å implementere inbound marketing fortone seg som uoverkommelig, spesielt for salgsavdelingen. Mange...

les mer