
6 tips til hvordan du kan øke salget med sosiale medier
Opplever du at salgsavdelingen sliter med å generer nok leads? Da er du ikke alene.
Det er ikke lenger like lønnsomt å ringe kalde telefoner. Det er slutt på de dagene da vi kunne ta opp telefonen å ringe tre, fire prospects for å booke et møte. I dag har tallene endret seg dramatisk og du må regne med å ringe langt flere for å skaffe nok møter som kan generere konkrete salgsmuligheter for virksomheten din. Hva har skjedd?
Virkeligheten er at 90 % av beslutningstakere aldri responderer eller kjøper på bakgrunn av en kald telefon. Som beslutningstagere har vi en travel hverdag. Vi fokuserer på det vi må løse her og nå. Da er det kun irriterende å få telefoner fra selgere som ønsker å selge oss et produkt eller tjeneste vi ikke trenger.
Les mer om hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing >>
Vi må ta i bruk andre metoder. Vi ønsker å snakke med aktive kjøpere i stedet for å kaste bort tiden på alle dem som ikke har noen interesse for produktet eller tjenesten vår. Det er her sosialt salg kommer inn i bildet. Her gir vi deg 6 tips du kan implementere med en gang for å øke salget med sosiale medier. Men først, hva er egentlig sosialt salg?