Effekt Bloggen

Posts about:

SEO

Skemotoroptimalisering_-_SEO.jpg

6 tips for å bli bedre på søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO er vanskeligere i dag enn noen gang. Men også mer rettferdig. I dag handler det om innhold, konvertering, webstrategi og sosiale medier. Det handler om kvalitet. Linker fra katalogoppføringer, masseproduksjon og duplikat innhold tar deg ikke lenger til førstesiden i Google søk. I stedet må du ha en klar og tydelig strategi på hva du vil med din SEO strategi. Dagens avanserte algoritmer skiller bra innhold fra dårlig innhold. Og bra er det!

Les mer
Leadsgenerering.jpg

6 inbound marketing tips for effektiv leadsgenerering

Sliter du med å skaffe nok leads til virksomheten din? Da er du ikke alene. Inbound marketing hjelper deg å generere flere leads og bedre resultater. Ved å innføre inbound marketing som en førende strategi for hvordan du velger å markedsføre virksomheten din, vil du garantert oppleve en betydelig økning i antall leads. Leads er helt nødvendig for å close flere salg. Utfordringen er at mange som forsøker seg på inbound marketing for første gang ofte feiler. De er ikke i nærheten av å oppnå de resultatene de er ute etter for å kunne forsvare investeringene.

Les mer

Mobilvennlige sider for nettstedet ditt


Nedenfor følger tips til hvordan du sørger for mobilvennlige sider for nettstedet ditt:

Når vi jobber med nettsidene våre er det ikke alltid vi husker å sjekke hvordan opplevelsen er på mobil. Men faktum er at stadig flere leser dine nettsider på mobil og nettbrett. Det vil si hvis nettstedet ditt er mobilvennlig og det er enkelt å navigere rundt. Du har nemlig kun få sekunder på å fange leserens oppmerksomhet. En oppmerksomhet du må gjøre deg fortjenent til. Vi bruker masse tid på å skrive innhold og på å vedlikeholde nettsidene våre for en best mulig leseropplevelse. Da må vi også sørge for mobilvennlige sider for nettstedet ditt. Nedenfor følger noen enkle råd og verktøy du kan ta i bruk umiddelbart.

Les mer

Hva er en landingsside?


Landingssider er helt essensielt når det kommer til inbound marketing:

I inbound marketing fokuserer vi på å tiltrekke oss flest mulig besøkende til våre hjemmesider. Det gjør vi ved hjelp av blogging, søkemotoroptimalisering, nøkkelordanalyse og aktiv bruk av sosiale medier. Men det er ikke nok å få mange til å besøke hjemmesidene våre hvis vi ikke klarer å konvertere dem til leads og kunder. Vi må tilby interessant innhold som besøkende ønsker å laste ned i bytte mot informasjon. Først da blir den besøkende et lead. Får å få til det trenger vi en dedikert landingsside. Så hva er en landingsside? Nedenfor gir jeg en rask innføring i hva landingssider er. I et senere blogginnlegg vil jeg fokusere på hvordan man helt konkret går frem for å bygge en landingsside som konverterer maksimalt.

Nedenfor ser vi nærmere på:

  • Hva er en landingsside og hva er bakgrunen for at vi benytter dem?
  • Vi snakker om to typer landingssider. Hva er forskjellen?
  • Landingssider vs hjemmesider? 
  • Eksempler på hva vi kan bruke landingssider til
Les mer

Hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging


Hvorfor Inbound Marketing blogging virker:

Hvis du spør en hvilken som helst inbound marketing blogger, eller en innholdsmarkedsfører, så vil de kunne fortelle deg hvor viktig det er å blogge og at du sansynligvis må gjøre det langt oftere. Blogging er helt essensiellt når det kommer til inbound marketing.  Men kjenner du til hvilke mekanismer som gjør at det faktisk virker? I denne artikkelen vil vi nettopp se på noen tips for hvordan få flere kunder med inbound marketing blogging. 

Blogging er faktisk en av få taktikker som tiltrekker flere besøkende til dine hjemmesider. Hvis du ikke forstår mekanismene bak, så bommer du kraftig. 

Og ikke bare genererer blogging flere leads, men det vil hjelpe deg med å close flere salg i tillegg. En tydelig innholdsstrategi bør hele tiden ses i sammenheng med din inbound salgs prosess, og vil hjelpe deg å velde de riktige temaene å skrive om. Dette vil i sin tur sørge for en betydelig bedring i effekten av alle markedsføringsaktiviteter. 

Her følger noen eksempler som garantert vil ha positiv innvirkning på dine inntekter med strategisk blogging.

Les mer